چرا دلار بالا رفت؟ / ۳ سناریوی افزایش قیمت دلار با شروع کار پزشکیان

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار در جریان معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به یک کانال بالاتر رفت. قرار گرفتن قیمت دلار در مرز کریدور ششم، به ویژه در اولین روز حضور مسعود پزشکیان در دفتر ریاست‌جمهوری، سوالات زیادی را به وجود آورده است. برای توضیح علل افزایش قیمت دلار، سه سناریو قابل بررسی است.

چرا دلار بالا رفت؟ / ۳ سناریوی افزایش قیمت دلار  با شروع کار پزشکیان

قیمت دلار طی سومین روز هفته افزایشی شد و در کانال نهم از کریدور پنجم قرار گرفت. قیمت دلار در معاملات پشت خطی اندکی بالاتر از آخرین معاملات نقدی امروز است. قیمت دلار در حالی امروز افزایشی شده است که هفته‌ها بود بازارساز با ارزپاشی و خبردرمانی، قیمت دلار را در نیمه بالایی کریدور پنجم کنترل کرده بود. اکنون اما در نخستین روز حضور مسعود پزشکیان در دفتر ریاست‌جمهوری، قیمت دلار ناگهان با جهش به کانال بالاتر، آماده صعود به کریدور ششم شده است.

باز شدن طناب دلار از گردن دولت سیزدهم

در سناریوی اول، کارشناسان اقتصادی به تحولات سیاسی اشاره می‌کنند. بر این اساس، برخی معامله‌گران دلیل روند صعودی قیمت دلار در نخستین روز آغاز به کار رسمی رئیس‌جمهوری چهاردهم را باز شدن طناب دلار از گردن دولت سیزدهم می‌دانند.

آنها معتقدند از این پس، توپ دلار رسماً در زمین دولت چهاردهم است و از این رو ارزپاشی بازارساز محدود شده است. همین موضوع، رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به ارزش ذاتی را رقم زده است.

نوسان قیمت دلار در منطقه پایینی کریدور ششم

سناریوی دیگر حاکی از آن است که افزایش قیمت روز دوشنبه قابل توجه نیست و بازار، روند طبیعی خود را طی کرده است. آنها معتقدند روند رنج‌ دلار تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد و مادامی که موضوع توافقات و مسائل کلان اقتصادی کشور سمت و سوی مشخصی بگیرد، دلار در منطقه پایینی کریدور ششم نوسان خواهد داشت.

افزایش تنش‌های نظامی در منطقه خاورمیانه

در سناریوی سوم باید به تحولات منطقه اشاره کرد. گفتنی است رخدادهای منطقه همیشه بازارهای مالی را دچار فراز و فرود می‌کند؛ همین اتفاق در ریتم صعودی قیمت دلار در روز دوشنبه بی‌تاثیر نبود. موضوع تنش‌های لفظی میان اسرائیل و ترکیه و حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به لبنان در مرکز توجه معامله‌گران قرار گرفت و در افزایش قیمت دلار بی‌تاثیر نبود.

منبع: تجارت نیوز

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما