کد دستوری سریع برای بررسی واریز 1 میلیون و 500 هزار تومان!
اقتصاد 100- واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی مرحله دوم آغاز شد؛ خانوارهای مشمول میتوانند اعتبار تخصیصی را از ۲۳۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند. این طرح در سه گام برای دهکهای مختلف اجرایی میشود.

خانوارهای مشمول میتوانند ۱۱ قلم کالا را از ۲۳۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد خریداری کنند.
واریز اعتبار در گامهای مختلف
گام اول واریز اعتبار کالابرگ انجام شده است و گام بعدی (برای دهکهای بالاتر) در روزهای پیش رو اجرایی خواهد شد. در ادامه این مرحله، خانوارهای دهکهای ۱ تا ۳ از چهارشنبه ۲۰ فروردین و در گام سوم دهکهای ۴ تا ۷ از چهارشنبه ۲۷ فروردین میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی خود استفاده کنند.
اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد. طبق توضیحات وی، این مرحله نیز در سه گروه اجرا خواهد شد:
۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر۳۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر گروه مشمولان اعتبار دریافتیگروه اول | مشمولین نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی | ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر |
گروه دوم | مشمولین دهکهای اول تا سوم | |
گروه سوم | مشمولین دهکهای چهارم تا هفتم |
این طرح از ۱۳ فروردین اجرا شده و خانوارهای مشمول میتوانند مانند مرحله قبل از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
تعداد خانوارها و تراکنشهای ثبتشده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اعلام کرد: تعداد ۵۵۷ هزار و ۹۳ خانوار این استان از مرحله اول کالابرگ الکترونیک استفاده کردند و با یارانه دریافتی خود اقدام به خرید اقلام غذایی نمودند. در همین راستا، ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۴۰ تراکنش در طرح کالابرگ الکترونیکی از طریق پایانههای فروشگاهی استان ثبت شده است.
نحوه خرید کالاها
اعتبار این طرح برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار تخصیص مییابد. مشمولان میتوانند متناسب با نیاز خود حداقل سه نوع کالای مختلف را خریداری کنند و هیچ محدودیتی در مقدار خرید یا نشان تجاری خاص وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
مشمولان قادرند خریدهای خود را در چند مرحله انجام دهند و نیازی نیست کل اعتبار را در یک نوبت استفاده کنند. این اعتبار تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده خواهد بود.
اطلاع از وضعیت اعتبار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان توضیح داد: خانوارها میتوانند برای اطلاع از دهکبندی خود به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به دریافت اطلاعات یا ثبت اعتراض اقدام نمایند.
علاوه بر این، برای اطلاع از شارژ مبلغ کالابرگ میتوانند از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ استفاده کنند.