جدیدترین قیمت دنا و دنا پلاس توربو در بازار آزاد
اقتصاد 100- قیمت خودروهای دنا و دنا پلاس در بازار آزاد همچنان روند افزایشی دارد. در جدیدترین تغییرات، مدلهای مختلف این خودروها از جمله دنا پلاس توربو آپشنال با افزایش قابلتوجهی همراه بودهاند که قیمت آنها به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است. برای اطلاع از جزئیات قیمتها جدول زیر را مطالعه کنید.

براساس آخرین تغییرات در بازار آزاد، قیمت دنا و دنا پلاس توربو در روزهای اخیر دستخوش نوسانات قابل توجهی بوده است. دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ با افزایش ۲۰ میلیون تومانی به مبلغ حدودی ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین، دنا پلاس EF7 شش دنده نزدیک به ۵ میلیون تومان نسبت به روزهای گذشته گرانتر شده است.
جدیدترین قیمت مدلهای مختلف دنا در بازار آزاد
در ادامه، قیمت مدلهای متنوع دنا و دنا پلاس در بازار آزاد اسفند ۱۴۰۳ بررسی شده است. دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اکنون با قیمتی برابر با ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان معامله میشود که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش داشته است. جدول زیر جزئیات دقیقی از قیمت این خودروها ارائه میدهد:
قیمت بازار آزاد دنا - اسفند ۱۴۰۳ |
|||
برند | سال تولید | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۲ | صفر | ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۳ - رینگ فولادی، ترمز عقب کاسهای | صفر | ۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو | ۱۴۰۳ - ارتقا یافته | صفر | ۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7P شش دنده | ۱۴۰۳ | صفر | ۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو | ۱۴۰۳ - چهار ایربگ | صفر | ۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۲ | صفر | ۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۲ - رینگ فولادی، ترمز عقب کاسهای | صفر | ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۲ - رینگ آلومینیومی، ترمز عقب دیسکی | صفر | ۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک
دنا پلاس اتوماتیک توربو از پیشرانهای ۱.۷ لیتری توربوشارژ با توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتنمتر بهره میبرد. نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفرتا صد آن ۱۰.۵ ثانیه است.
در سوی دیگر، پیشرانه تارا اتوماتیک از نوع ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (TU5 پلاس) است که حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتنمتر دارد. گیربکس این خودرو نیز ۶ سرعته اتوماتیک است. مصرف سوخت ترکیبی تارا حدود ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و شتاب صفرتا صد آن ۱۳ ثانیه است. اگرچه تارا اقتصادیتر از دنا پلاس توربو اتوماتیک است، اما از نظر شتاب، عملکرد ضعیفتری دارد.
ناگفته نماند که گیربکس هر دو خودرو، ساخت شرکت DAE چین با فناوری هیوندای پاورتِک کره جنوبی است و عملکرد نرم و بدون تقهای از خود ارائه میدهد. بنابراین از این منظر تفاوتی بین گیربکس این دو خودرو وجود ندارد.