در انتظار چه روندی برای طلا باشیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: بررسی نمودارها حاکی از آن است که قیمت طلا پس از رسیدن به زیر 1860.00 دلار و ثبت پایین‌ترین سطح شش ماهه، حمایت موقتی پیدا کرد.

در انتظار چه روندی برای طلا باشیم؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت»، علیرغم گزارش شاخص قیمت هزینه‌ی مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در ماه اوت، که وضعیتی ملایم را به تصویر می‌کشید، قیمت طلا (XAU/USD) عقب نشینی کرد.

دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی ایالات متحده گزارش داد که PCE هسته‌ی ماهانه با سرعت اسمی 0.1٪، کندتر از انتظارات بوده است و نسبت به سرعت قبلی، 0.2٪ رشد کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، داده‌های اصلی سالانه PCE در مقایسه با 4.3٪ در ماه جولای، به 3.9٪ کاهش یافت و PCE سرفصل در مقایسه با 0.2% ژوئیه، با سرعت بالاتر 0.4% رشد کرد. البته ناگفته نماند که این میزان، نسبت به انتظارات 0.5% کندتر بود. و اما در مقیاس سالانه، داده‌های اقتصادی به دلیل افزایش قیمت انرژی، به طور اسمی به 3.5 درصد افزایش یافتند.

با نگاهی به نوسانات فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که اخیرأ حرکت صعودی در فلز گرانبها کوتاه‌مدت بوده و علت آن می‌تواند صرفأ آن باشد که در بحبوحه‌ی اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده و فشارهای تورمی مستمر، سیاستگذاران فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال، آمادگی لازم را دارند.

از طرفی، از آنجا که از قرار معلوم، اقتصاد ایالات متحده در حال مدیریت موثر نرخ‌های بهره بالاتر است، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از اصلاح به نزدیک به 105.80 افزایش یافت.

در چشم‌انداز پیش رو، سرمایه‌گذاران به شدت بر روی گزارش PMI تولید برای ماه سپتامبر که در روز دوشنبه منتشر خواهد شد، تمرکز خواهند کرد؛ اهمیت این داده‌ها از آن حیث است که سرنخ‌های بیشتری را در مورد سلامت فعلی بخش کارخانه ارائه خواهد کرد. بازارها انتظار دارند داده‌های PMI حاکی از آن باشد که فعالیت کارخانه برای یازدهمین ماه متوالی کاهش یافته است.

البته ناگفته نماند که گرچه فعالیت کارخانه‌ها در بحبوحه‌ی چشم‌انداز ضعیف تقاضا همچنان یکی از نگرانی‌های مقامات ایالات متحده است، اما اقتصاد این کشور از منظر تورم، بازار کار و هزینه‌های مصرف‌کننده، عملکرد خوبی را ترسیم کرده است.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا به 1860 دلار کاهش یافت

بررسی نمودارها حاکی از آن است که قیمت طلا پس از رسیدن به زیر 1860.00 دلار و ثبت پایین‌ترین سطح شش ماهه، حمایت موقتی پیدا کرد.

اینطور به نظر می‌رسد که در حال حاضر طلسم افت چهار روزه‌ی بهای طلا متوقف شده است، اما برای بهبودی پایدار، فلز زرد ناگزیر است یک بار دیگر، مقاومت حیاتی را در سطح 1900.00 دلار به دست آورد.

از سوی دیگر، از آنجا که میانگین‌های متحرک نمایی 20 روزه و 200 روزه، یک تلاقی خرسی را ارائه کرده‌اند، سوگیری گسترده‌تر، در مسیر نزولی باقی می‌ماند. به علاوه، نوسانگرهای مومنتوم اشباع فروش، از حرکت برگشتی در فلز گرانبها حمایت می‌کنند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما