چالشی برای بهای طلا / چه فاکتورهایی بهای طلا را تحت فشار می گذارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: بهای طلا در بحبوحه‌ی بازارهای محتاط و به دلیل فشار ناشی از بهبود بازدهی خزانه‌داری، امروز در حدود سطح 1930 دلار تثبیت شد؛

چالشی برای بهای طلا / چه فاکتورهایی بهای طلا را تحت فشار می گذارد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز چهارشنبه، به زیر بالاترین رقم دو هفته‌ی اخیر رسید و در حدود 1930 دلار تثبیت شد.

آنچه بهای طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، بهبود بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در آستانه‌ی تصمیم‌گیری فدرال رزرو آمریکاست. علاوه بر آن، بازیگران بازار ترجیح می‌دهند قبل از اتخاذ تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی FOMC، که رویدادهای تاثیرگذار بر نوسانات بازار هستند، در حاشیه منتظر بمانند. 

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار در برابر شش ارز اصلی دیگر ارزیابی می‌کند، به دنبال جهشی از پایین‌ترین سطح هفتگی 104.81، نزدیک به 105.10 ثابت می‌ماند. در این بین، بازدهی اوراق 10 ساله‌ی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در 16 سال گذشته رسیده و در 4.365 درصد قرار دارد که نه‌تنها می‌تواند قیمت طلا را به چالش بکشد، بلکه نزول دلار آمریکا (USD) را نیز محدود می‌کند.

در پی انتشار داده‌های اقتصادی اخیر که حکایت از تورم انعطاف‌پذیر داشت، انتظارات برای ثابت‌ماندن نرخ بهره آن هم به مدت طولانی‌تر تقویت شد، به علاوه، انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ‌های بهره را در محدوده‌ی 5.25 تا 5.50 درصدی فعلی نگه دارد.

نرخ بهره

و اما ابزار نظارت بر نرخ CME فدرال از کاهش احتمال تشدید مجدد نرخ در جلسات نوامبر و دسامبر خبر می‌دهد.

شایان ذکر است که افزایش نرخ‌های بهره از آنجا که هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، دلالت بر چشم‌انداز منفی فلزات گرانبها دارد..

به گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با اشاره به استفاده‌ی چینی‌ها از فضای سیاسی خود، نسبت به خطر سرایت مشکلات اقتصادی چین به ایالات متحده هشدار داد و اظهار داشت که با توجه به اینکه اقتصاد با اشتغال کامل کار می‌کند، برای بازگرداندن تورم به سطوح هدف، لازم است رشد آمریکا به میزانی تعدیل شود که با نرخ رشد بالقوه‌اش همراستا باشد.

و اما با نگاهی به آینده، معامله‌گران طلا در مسیر پیگیری رویدادهای کلیدی، تصمیم‌گیری فدرال رزرو پیرامون نرخ بهره را در روز چهارشنبه در کانون توجه قرار خواهند داد. این رویداد از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند جهت‌گیری روشنی به بهای طلا بدهد. در عین حال، جلسه‌ی سیاستگذاری BoJ و اعلام نرخ‌های معیار در اواخر این هفته نیز موضوعات مهمی هستند که تمرکز بر آنها در اولویت خواهد بود.

در کنار این موارد، کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیرامون انتظارات تورمی و تورم نقطه به نقطه شفاف‌سازی خواهد کرد و طبعأ چنین داده‌هایی در کانون توجه فعالان بازار خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما