ارزان‌ترین خودرو سایپا اتوماتیک چیست؟+ قیمت‌ها و جدول اسفند ۱۴۰۳

اقتصاد 100- بررسی قیمت خودروهای اتوماتیک سایپا در بازار آزاد اسفند ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که شاهین پلاس اتوماتیک با قیمت ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان گران‌ترین و ساینا S اتوماتیک با قیمت ۵۸۵ میلیون تومان ارزان‌ترین محصول اتوماتیک این شرکت هستند. برای اطلاع از جزئیات قیمت سایر مدل‌ها، جدول زیر را بخوانید.

ارزان‌ترین خودرو سایپا اتوماتیک چیست؟+ قیمت‌ها و جدول اسفند ۱۴۰۳

در بازار خودرو ایران تعداد خودروهای اتوماتیک از محصولات دنده‌ای بسیار کمتر است. همچنین قیمت این خودروها نسبت به مدل‌های دنده‌ای درصد بالاتری دارد. در این مطلب به بررسی قیمت خودروهای اتوماتیک سایپا می‌پردازیم.

بر اساس قیمت بازار آزاد خودروهای اتوماتیک سایپا در اسفند ۱۴۰۳، خودروی شاهین جی اتوماتیک CVT مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۹۶۵ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد و مدل ۱۴۰۲ این خودرو حدوداً ۸۸۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین شاهین پلاس اتوماتیک AT6 مدل ۱۴۰۳ به قیمت یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این خودرو گران‌ترین محصول اتوماتیک سایپا به شمار می‌آید. در سمت مقابل، خودروی ساینا اس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۵۸۵ میلیون تومان، ارزان‌ترین اتوماتیک سایپا محسوب می‌شود. اگر قصد خرید کوییک R اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۳ DA را داشته باشید، نیاز به پرداخت حدود ۶۵۵ میلیون تومان خواهید داشت.

در جدول زیر می‌توانید قیمت بازار آزاد محصولات اتوماتیک سایپا در اسفند ۱۴۰۳ را مشاهده نمایید:

قیمت بازار آزاد محصولات اتوماتیک سایپا - اسفند ۱۴۰۳

برند سال تولید کارکرد (کیلومتر) قیمت بازار (تومان)
ساینا S اتوماتیک ۱۴۰۳ صفر ۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G اتومات CVT ۱۴۰۳ صفر ۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G اتومات CVT ۱۴۰۲ صفر ۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین پلاس اتوماتیک AT6 ۱۴۰۳ صفر ۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۳ - DA صفر ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۱۴۰۲ صفر ۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰

ساینا اتوماتیک بهتر است یا کوییک اتوماتیک؟

از آن‌جایی که هر دو خودروی ساینا اتوماتیک و کوییک اتوماتیک به نوعی فیس‌لیفت تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک محسوب می‌شوند، فرم کلی نمای جانبی آنها تفاوت چندانی ندارد. تنها برخی تزئینات بیشتر در نمای جانبی کوییک، سبب شده تا بدنه این خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد. با این حال، در نمای جلو خودرو کوییک اتوماتیک می‌توان شاخصه‌های جوان‌پسند بیشتری مثل طرح شش‌ضلعی دریچه هوا روی سپر و حالت لبه‌دار بخش پایینی آن مشاهده کرد که یادآور قطعه اسپلیتر در خودروهای اسپرت است. این ویژگی‌ها تمایل مشتریان جوان به این مدل را بیشتر می‌کند.

از لحاظ فنی، این دو خودرو تفاوت قابل توجهی با هم ندارند. هر دو با استفاده از پیشرانه M15 یا همان موتور ارتقایافته پراید کار می‌کنند. حداکثر توان خروجی این موتور ۱۵۰۳ سی‌سی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور آن ۱۲۸ نیوتن‌متر است که به ترتیب در دور موتور ۵۳۰۰ و ۴۰۰۰ عرضه می‌شود. وظیفه انتقال نیروی موتور نیز بر عهده گیربکس ۵ سرعته دستی می‌باشد که عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد.

وبگردی
    ارسال نظر