ویدئو/ مهستی هم از صداوسیما مجوز گرفت؟
در تازهترین قسمت سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره، قطعهای که با صدای مهستی بازتولید و پخش شده است.
مجموعهی نمایش خانگی ایرانی در ژانر طنز و اجتماعی به کارگردانی سروش صحت و تهیهکنندگی محمدرضا تختکشیان محصول سال ۱۴۰۲ با مجوز ساترا صداوسیما در حال پخش است.
فضای جالب سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره
عصر ایران: فیلمنامه سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ از یک قاعده کلی جریان آزاد سیال ذهن به خوبی بهره میبرد که توانسته با یک نخ نامرئی مجموعه زیادی موقعیتهای جذاب و بامزه و البته بیربط را به هم وصل کند که واقعا شاید بتوان به جرات گفت فقط کار سروش صحت و همکار فیلمنامه نویسش ایمان صفایی است.
یک نکته دیگری که چشمگیر است ترکیب بازیگران سریال است که جدای از چند بازیگر فعال و شناخته شده، چند بازیگر جوان هم که بیشتر سابقه تئاتری دارند در این مجموعه وجود دارند که اتفاقا بسیار هم خوب از عهده نقشهایشان بر آمده اند.
از علی مصفا (شاهین ربانی)، کاظم سیاحی (شهرام ربانی)، قدرت الله ایزدی یا آقا رشید (عمو جلال ربانی)، بیژن بنفشه خواه (مِی تریکس)، محمد نادری (رسولی)، آناهیتا افشار (گلی، نامزد نیما) و اردشیر کاظمی (پدربزرگ) گرفته تا مجید یوسفی (نیما ربانی)، گیلدا ویشکی (آزیتا ربانی) و… ترکیب بازیگران متنوع و متناسب با نقشهایشان است و دنیایی را به وجود آوردهاند که هر کدام به تنهایی جهانی خاص خود را دارند.
برای مثال شاهین نقاشی از خودراضی است که در یک تصادف باعث مرگ عمویش شده (پدر نیما و آزیتا)، شهرام موزیسینی است که با ماشینش مسافر جابجا میکند، نیما دوبلوری است که در یک شرکت تبلیغاتی کار میکند که با گلی قرار است ازدواج کند ولی اخراج شده و…
آزیتا با دوستش کافی شاپ سیار دارد و شطرنج بازی میکند ولی همیشه در مقابل حریفش شکست میخورد و… عمو جلال عتیقه فروشی است که داستان یک رفاقت و عشق و عاشقی در جوانی تا به امروز در دلش مانده است و…
مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ پر از شخصیتهای فرعی جذاب و پرداخته شده است مانند کاظم همکار نیما و همسرش، دوست پدربزرگ که همیشه در خانه آنهاست، مرجان دوست گلی، دکتر دوست عمو جلال و…
یکی از نکات جالب دیگر سریال استفاده از شخصیتهای شناخته شده مجموعههای قبلی ساخته سروش صحت مانند پژمان، ساختمان پزشکان، لیسانسهها و… در هر قسمت به عنوان بازیگر مهمان است.
در یک سکانس یکی از آن شخصیتها را به بهانهای وارد داستان کرده و در پایان سکانس هم با ذکر اسم واقعی خود از آنها برای این حضور تشکر میکنند!
جدای از فیلمنامه در بخش تصویر (فیلمبرداری، نورپردازی، طراحی صحنه، گریم و…) و صدا (دیالوگها، موسیقی متن و صحنه، صدای محیط و…) تدوین و… هم انصافا در حد استاندارد و قابل قبولی است.
ارسال نظر