بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار بازیگر سریال پاییز صحرا

بیوگرافی شهلا میربختیار بازیگر سینمای ایران را مشاهده می کنید.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار بازیگر سریال پاییز صحرا

بیوگرافی شهلا میربختیار

شهلا میربختیار (زاده ۱۳۳۱ خورشیدی، تهران) بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون و مدرس بازیگری و کارگردانی و دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.  بازی در سینما را از سال 1363 آغاز کرد.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار (صحرا در سریال پاییز صحرا)

همسر شهلا میربختیار

همسر وی «جمشید ملک پور»، کارگردان تئاتر می باشد. جمشید ملک‌پور نویسنده و کارگردانِ ایرانی است.لیسانس دانشگاه تهران، فوق لیسانس دانشگاه نیویورک، دکترا دانشگاه ملی استرالیا، استاد هنرهای دراماتیک، هنرهای زیبا، دانشگاه کرتین استرالیایی غربی، دانشگاه کانبرا، سات پاسفیک و معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه گلف بوده است.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار (صحرا در سریال پاییز صحرا)

جمشید ملک پور

اولین فیلم سینمایی

شهلا میربختیار بازیگری را از قبل از انقلاب و از دهه پنجاه با تئاتر آغاز کرده و در آثاری چون طنز آوران و افسانه های کهن ایرانی و سریال پر مخاطب و بیاد ماندنی طلاق در سال ۵۶ بازی کرده است. وی بعد از انقلاب نیز فعالیت خود را از سر گرفت و از سال ۱۳۶۳ وارد عرصه بازیگری شده و کار خود را با بازی در سینما در فیلم هیولای درون در همان سال آغاز کرد.

اولین سریال

یک سال بعد در سریال پاییز صحرا سریالی جنجالی و پر مخاطب بازی کرد که این سریال در آن دوران حواشی زیادی را به همراه داشت.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار (صحرا در سریال پاییز صحرا)

صحرا در سریال پاییز صحرا

پاییز صحرا نام سریالی به کارگردانی اسداله نیک‌نژاد است که در سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ تولید و در سال ۱۳۶۵ ازتلویزیون ایران پخش شد. این سریال را پیشگام مجموعه‌های ملودرام خانوادگی در ایران می‌دانند

این سریال داستان یک زوج متعلق به دو طبقه اجتماعی مختلف به نام‌های صحرا (شهلا میربختیار) و ساسان (داریوش مودبیان) را بازگو می‌کند که ازدواجشان با دخالت‌های مادر ساسان (با بازی جمیله شیخی) و عوامل و مسائل دیگر رو به فروپاشی و طلاق می‌رود.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار (صحرا در سریال پاییز صحرا)

به گفته اسدالله نیک‌نژاد وی قبل از انتخاب شهلا میربختیار، سوسن تسلیمی را برای این نقش انتخاب کرده بود؛ ولی پس از چند بار روخوانی متن داستان به این نتیجه رسیده است که سوسن تسلیمی چهره بسیار معروف و شناخته‌شده‌ای میان مردم است و بازیگر «صحرا» باید چهره جدیدی باشد. از دیگر بازیگران این سریال می توان به جمشید مشایخی، مهری ودادیان، ، آزیتا لاچینی و ... اشاره نمود.

در سال ۱۹۹۶، نسخه چهار ساعته این سریال با موسیقی و زیرنویس انگلیسی که توسط توسط نیک‌نژاد تدوین شده بود، از شبکه سراسری PBS در آمریکا، به عنوان سریال ایرانی پخش شد. شبکه آی فیلم در سال ۱۳۹۲ اقدام به پخش مجدد این سریال با کیفیتی جدید و اصلاح رنگ تصاویر کرد.

دیگر آثار مشهور

از دیگر آثارش بیاد ماندنی شهلا میربختیاری، بازی در سریال هزاردستان در نقش قمر بانو همسر رضا خوشنویس است. ایشان علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر نیز نمایش هایی چون آنتیگونه به کارگردانی علی رفیعی و ادیپوس شهریار، آهای اونوری ها به کارگردانی جمشید ملک‌پور بازی کرده و چند نمایش را نیز کارگردانی کرده است که از جمله حکم دادگاه، پرده داری و … می باشد.

بیوگرافی و زندگی شخصی شهلا میربختیار (صحرا در سریال پاییز صحرا)

چهره جدید شهلا میربختیار

فیلم شناسی شهلا میربختیار

سینمایی ها:

راز کوکب (۱۳۶۸)

باد سرخ (۱۳۶۷)

سلام سرزمین من (۱۳۶۷)

سایه‌های غم (۱۳۶۶)

زنجیرهای ابریشمی (۱۳۶۴)

هیولای درون (۱۳۶۲)

تتاتر و سریال ها:

۱۳۷۶ تله‌تئاتر «قطار ارواح»

۱۳۷۶ تله‌تئاتر «جان گابریل بورکمن»

۱۳۶۶–۱۳۶۸ با سلسله حکمت

۱۳۵۸–۱۳۶۶ هزاردستان

۱۳۶۴–۱۳۶۵ پاییز صحرا

۱۳۶۴ طنزآوران جهان

۱۳۵۶–۱۳۵۷ افسانه‌های کهن ایرانی

۱۳۵۶ طلاق

۱۳۵۳ تله‌تئاتر «عشاق و بقیه غریبه‌ها»



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما