ویوو و هواوی در سال 2024 از اپل در بازار گوشیهای هوشمند چین پیشی گرفتند
اقتصاد ۱۰۰ - گزارشها حاکی از آن هستند که دو شرکت ویوو و هواوی در بازار گوشیهای هوشمند چین، از اپل پیشی گرفتهاند. این رشد نشان میدهد که بازار گوشیهای هوشمند چین در سال 2024، پس از یک دوره رکورد، دوبارهه به مسیر رشد بازگشته است.
به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، میزان عرضه گوشی در این کشور 285 میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با سال 2023 نشان از رشد 4 درصدی دارد. این در حالیست که شرکتهای چینی در این سالهای اخیر، با مشکلات عدیدهای مانند عدم اطمینان اقتصادی و چالشهایی در زنجیره تامین موجه بودهاند.
از عمده دلایل این رشد میتوان به نوآوریهای ایجاد شده در محصولات چینی و قیمتهای رقابتی آنها اشاره کرد که باعث افزایش تقاضای مصرفکنندگان شده است. در این میان ویوو و هواوی ، عملکرد چشمگیری از خود نشان دادهاند؛ بطوریکه ویوو را در جایگاه اول و هواوی را در جایگاه دوم فروش قرار داده است.
حضور قدرتمند ویوو و هواوی در بازار گوشیهای هوشمند چین
هواوی در سال 2024 توانست 46 میلیون دستگاه عرضه کند که در مقایسه با سال گذشته، 37 درصد رشد داشته است. این بازگشت قدرتمند، بار دیگر ثابت کرد که این شرکت توانایی غلبه بر چالشهایی مانند تحریمهای سختگیرانه را دارد.هواوی با معرفی مجموعهای از محصولات خلاقانه و قدرتمند، توانست حمایت کاربران وفادار خود را جلب کند و جایگاهش به عنوان یکی از بازیگران مهم این صنعت را پس بگیرد.
ویوو در سال 2024 با عرضه 49.3 میلیون دستگاه گوشی و کسب 17 درصد از سهم بازار، به پرفروشترین برند گوشی در چین تبدیل شد. این شرکت نسبت به سال گذشته رشد 11 درصدی را تجربه کرد. موفقیت ویوو به تمرکز آن بر نیازهای مصرفکنندگان، از جمله بهبود دوربینها، افزایش عمر باتری و قیمتگذاری رقابتی نسبت داده میشود. توانایی این برند در جلب نظر طیف گستردهای از کاربران، نقش کلیدی در تثبیت جایگاه آن بهعنوان برند شماره یک بازار داشته است.
افت اپل در بازار چین
اپل که در سال 2023 در صدر بازار چین قرار داشت، در سال 2024 به رتبه سوم سقوط کرد. میزان عرضه این شرکت به 42.9 میلیون دستگاه رسید که نشاندهنده کاهش 17 درصدی نسبت به سال قبل است.
با اینکه اپل در سهماهه چهارم سال 2024 با فروش 13.1 میلیون دستگاه توانست رتبه نخست را حفظ کند، اما این میزان در مقایسه با سهماهه چهارم 2023، کاهش 25 درصدی را نشان میدهد. این افت فروش، نشاندهنده افزایش رقابت برندهای داخلی و تغییر ترجیح مصرفکنندگان چینی به سمت گزینههای مقرونبهصرفهتر است.
انتهای پیام