این یک میلیون نفر زمین رایگان می گیرند + شرایط دریافت

اقتصاد 100- رئیس بنیاد مسکن از اهدای یک میلیون زمین رایگان به ایرانیان خبر داد.

این یک میلیون نفر زمین رایگان می گیرند + شرایط دریافت

دولت قرار است به برخی افراد  زمین رایگان  بدهد. خانواده‌های دارای ۴، ۵، ۶ و ۷ فرزند در اولویت زمین رایگان هستند. متراژ زمین رایگان بین بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر است. اگر می خواهید مطلع شوید که زمین رایگان به چه افرادی تعلق می گیرد ادامه این مطلب را بخوانید.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن موضوع تامین زمین رایگان روستایی به تعداد ۵۰۰ هزار قطعه تا پایان سال جاری را در دستور کار داریم که تاکنون برای ۲۳۰ هزار قطعه هماهنگی تملک صورت گرفته و ۲۷۰ هزار قطعه نیز تا پایان سال تامین می‌شود. برای سال آینده هم برنامه واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین برنامه‌ریزی شده است.  

به گزارش ایسنا، غلامرضا صالحی در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: روستاها در کاهش فقر و رشد اقتصادی کشور بسیار موثر هستند، اما در برنامه هفتم توسعه آن طور که باید و شاید در موضوع روستاها ورود نکردیم و قوانینی که در برنامه هفتم دیده شد پاسخگوی نیازهای روستا و متحول کننده نخواهد بود.

وی افزود: طبق طرح جامع مسکن تا پایان سال ۱۴۰۵ باید ۷۰ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شود که با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی که اخیرا توسط دولت سیزدهم مصوب شده این هدف قابل تحقق خواهد بود.

صالحی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری تعداد ۵ میلیون و ۳۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که از سال ۱۳۸۴ تا امروز حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: نکته مهم درخصوص مصوبه وام ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که در روزهای اخیر هیئت دولت مصوب کرد اینکه برای اولین بار تعداد وام‌ها از ۲۰۰ هزار به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت. در سال گذشته هم افزایش مبلغ وام از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون را داشتیم که بانک‌ها همراهی بسیار خوبی در جذب این وام داشتند.

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات تاکنون قرارداد ۱۷۰ هزار فقره منعقد شده است، گفت: شاید اینطور به نظر برسد که تامین این منابع مشکل است، اما این تعداد ۳۵۰ هزار واحد مصوب شده در اصل از همان سهمیه چهار میلیون واحد نهضت ملی مسکن که دولت تعهد کرده کسر خواهد شد و بار مالی بر بانک‌ها ایجاد نمی‌کند.

صالحی درباره موضوع مسکن محرومان نیز بیان کرد: همکاری بسیار خوبی بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی در تامین مسکن محرومان در جریان است. بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن علاوه بر کمک نقدی، مصالح ساختمانی تهیه می‌کنند. در این بخش تا کنون مبالغ ۳۰۱ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی برای اقشار محروم احداث و مبالغ بلاعوض برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن گفت: اخیرا نشستی با مهندس فتاح ـ رییس بنیاد مستضعفان داشتیم که قرار شد در جلسه بعدی زمین‌های روستایی که در اختیار بنیاد مستضعفان است، در داخل و خارج از محدوده روستا به ساخت مسکن محرومان اختصاص یابد. در ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار زمین رایگان توسط بنیاد مستضعفان در اختیار مشمولان مسکن محرومان قرار می‌گیرد.

وی با  بیان این‌که تمامی روستاهای کشور دارای سند توسعه روستایی شده‌اند گفت: موضوع بازنگری طرح‌های هادی روستایی مورد تقاضای خیلی از روستاییان عزیز است که در بعضی مناطق با چالش مواجهیم. با این حال تا کنون ۲۰ هزار و ۵۸ روستا مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفته و برنامه امسال هم بازنگری ۱۰ درصد به تعداد ۴۰۰۰ روستا در دستور کار است. در حوزه بهسازی معابر نیز تا کنون معابر ۶۲ درصد روستاها تکمیل شده است.

صالحی از دیگر اقدامات انجام شده را واگذاری ۳ مییون و ۶۲۲ هزار جلد سند به واحدهای روستایی  دانست و افزود: برنامه واگذاری سند به ۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی تا پایان سال نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته رییس بنیاد مسکن ۱۲۰ روستا در کشور دارای بافت باارزش روستایی است که طرح‌های بوم‌گردی در این روستاها ایجاد شده و در اشتغال و گردشگری موثر بوده است. این موضوع از عوامل مهم در تحقق درآمدهای پایدار و ماندگاری جمعیت روستایی در کشور محسوب می شود.

زمین رایگان برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هفته آینده در قالب طرح پویش پیامبر رحمت (ص) به ۲۵۰۰ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان تهران زمین رایگان اهدا می‌شود.

حسین جنتی در گفت‌وگو  با ایسنا، اظهار کرد: هفته آینده همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در طرح واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در سراسر کشور تحت عنوان پویش پیامبر رحمت، تعداد ۱۰۷۲ قطعه زمین به ۲۵۰۰ خانوار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار می‌شود.

وی افزود: این زمین‌ها در شهرهای پرند، رباط کریم، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند، پاکدشت و پیشوا تحویل متقاضیان خواهد شد. فرآیند اختصاص این زمین‌ها بر اساس ارزش قطعات است. بدین صورت که برخی قطعات به یک خانواده، دو خانواده یا سه خانواده واگذار می شود.

جنتی، متراژ زمین‌ها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر عنوان کرد و گفت: افراد مشمول، خانواده‌هایی هستند که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و پالایش شدند. قراردادها نیز تنظیم شده که هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی در طرح پویش پیامبر رحمت (ص) به متقاضیان اهدا می‌شود.

مدیرکل راه و  شهرسازی استان تهران با بیان این‌که واگذاری زمین در فصول مختلف سال مجددا تکرار می‌شود، گفت:  خانواده‌های دارای ۴، ۵، ۶ و ۷ فرزند در اولویت این قطعه زمین‌ها هستند. البته خانواتده‌های سه فزندی هم بعضا در این لیست ۲۵۰۰ نفره حضور دارند اما اولویت با خانواده‌های ۴ فرزند و بیشتر است.

جنتی درخصوص بهای این زمین‌ها بیان کرد: زمین‌ها رایگان است و فقط از کسانی که دارای سه فرزند هستند پول آماده‌سازی دریافت می‌شود. خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر از پرداخت پول آماده‌سازی زمین‌ها معافند.

بنابراین گزارش، در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت، زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است. متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای ثبت نام دریافت تسهیلات حوزه زمین و مسکن  به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرد که تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سراسر کشور به مردم واگذار می‌شود.

نحوه ثبت نام زمین رایگان

دولت در جهت حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت این بار تصمیم به واگذاری زمین به خانواده‌های دارای 4 فرزند زیر 20 سال گرفته است. اما چگونه می‌توان برای این طرح ثبت‌نام کرد و شرایط آن چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، مجلس در قانون بودجه 1402 برای حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت طرح‌هایی تشویقی در نظر گرفته است. بر این اساس وزارت راه و شهرسازی به تازگی مکلف شده است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر 20 سال اختصاص دهد.

البته در متن اولیه این بند از لایحه بودجه، شرایط کمی متفاوت بود. ابتدا قرار بود یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به خانواده‌های صاحب فرزندان چهار قلو و بیشتر اختصاص یابد که پس از اصلاح، خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر 20 سال جایگزین شدند.

خانوارها برای واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای چهار فرزند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir می‌توانند برای دریافت زمین ثبت‌نام کنند.

منبع:خبرملت

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما