عامل اصلی افزایش قیمت مسکن و آشفتگی بازار مشخص شد

اقتصاد 100- یک واسطه‌گر ملکی می‌گوید: نظارت بر قیمت‌گذاری مالکان وجود ندارد و مالکان به سلیقه خود املاکشان را نرخ گذاری می کنند

عامل اصلی افزایش قیمت مسکن و آشفتگی بازار مشخص شد

کوی فردوس در منطقه 5 و غرب تهران قرار دارد و این محله به دو بخش بلوار فردوس شرقی و بلوار فردوس غربی تقسیم شده است. محله فردوس از سمت شمال به بزرگراه حکیم، در جنوب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، در غرب بزرگراه باکری و از سمت شرق به بزرگراه جناح متصل می‌شود و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بلوار فردوس نیز، ایستگاه مترو صادقیه؛ مترو ارم سبز و شهرک اکباتان است.

 یک واسطه‌گر ملکی در این محله با اشاره به افزایش 45 درصدی رهن و اجاره‌خانه به اکوایران می‌گوید: هم‌اکنون متقاضی رهن و اجاره وجود دارد؛ اما تعداد فایل‌های مسکن بسیار کم است.

 وی ادامه می‌دهد: نظارت بر قیمت‌گذاری مالکان وجود ندارد و پس از اینکه برای تعیین قیمت واقعی با آنها وارد مذاکره می‌شویم در پاسخ می‌گویند، ملک خودم است، اختیارش را دارم؛ بنابراین سایر مالکان مبنای قیمت خود را قیمت پیشنهادی سایر مالکان و خارج از عرف منطقه قرار می‌دهند و این درحالی است که با چنین مالکان برخورد نمی شود شاید با تعیین جریمه‌ای سنگین برای این دسته افراد، بتوان بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت داشت.

 برای واحدی 60 متری و دو خواب، در سال گذشته 150 میلیون تومان رهن و 4 میلیون 500 هزار تومان تعیین شده بود؛ اما در سال جاری این رقم به 220 میلیون تومان رهن و 9 میلیون و 500 هزار تومان اجاره ماهانه رسیده است.

 بنا به بررسی‌های ما از فایل‌های مشاوران املاک در کوی فردوس، برای واحدی با 156 مترمربع زیربنا، یک میلیارد و 200 میلیون تومان رهن و 13 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

 برای آپارتمانی دیگر با 80 مترمربع زیربنا، 300 میلیون تومان رهن و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه و برای آپارتمانی 86 متری دیگر، 500 میلیون تومان رهن و 15 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

فردوس

 
منبع:اکو ایران


وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    قیمت گزاری دستوری اشتباه محض هست وباعث میشود که ساخت وساز کمتر شود وپول از بخش مسکن به سایر بازارها برود وانها را با افزایش سرسام اورروبرو کند.

.

اخبار سلامت

سینما در سینما