آخرین قیمت خودروهای دست دوم؛ سهشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴، پراید و پژو چند؟
اقتصاد100- جدیدترین قیمت خودروهای کارکرده شامل برلیانس، پژو ۲۰۶ و پراید در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ را مشاهده کنید؛ از برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ تا پراید صندوقدار دوگانهسوز مدل ۱۳۸۴ با جزئیات کامل قیمت و مشخصات.

مطابق اطلاعات به دست آمده از قیمت خودروهای دستدوم در روز سهشنبه، دوم اردیبهشت ۱۴۰۴، برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با تعویض کاپوت و ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ با یک لکه رنگ و ۱۱۵ هزار کیلومتر کارکرد، با قیمت ۵۸۵ میلیون تومان آگهی شده است.
پراید و سمند در بازار خودروهای کارکرده
در میان آگهیهای خودروهای دستدوم، پراید صندوقدار دوگانهسوز مدل ۱۳۸۴ با چند لکه رنگ و با کارکردی برابر با ۴۰۰ هزار کیلومتر به چشم میخورد که قیمت آن در حدود ۱۱۰ میلیون تومان مشخص شده است. همچنین سمند EF۷ LX مدل ۱۳۹۶ که بدون رنگ بوده و کارکردی معادل ۱۰۶ هزار کیلومتر دارد، بهعنوان خودرویی دیگر در آگهیها با قیمت نزدیک به ۴۹۰ میلیون تومان ارزیابی شده است. جدول زیر، قیمتهای مربوط به خودروهای کارکرده در روز سهشنبه، دوم اردیبهشت ۱۴۰۴ را نمایش میدهد.
جدول قیمت خودروهای کارکرده امروز دوم اردیبهشت ۱۴۰۴ |
||||
برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
رنو ساندرو استپ وی دندهای | ۱۳۹۶ | سفید/بدون رنگ | ۱۴۰,۰۰۰ | ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک | ۱۳۹۵ | مشکی/کاپوت تعویض | ۱۵۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تندر ۹۰ E۲ | ۱۳۹۷ | سفید/یک لکه رنگ | ۸۶,۰۰۰ | ۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۳۹۹ | سفید/یک لکه رنگ | ۱۱۵,۰۰۰ | ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز | ۱۳۸۹ | نقرهای/چند لکه رنگ | ۱۸۰,۰۰۰ | ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید صندوقدار دوگانهسوز | ۱۳۸۴ | مشکی/چند لکه رنگ | ۴۰۰,۰۰۰ | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ LX | ۱۳۹۶ | سفید/بدون رنگ | ۱۰۶,۰۰۰ | ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوقدار | ۱۳۹۳ | سفید/چند لکه رنگ | ۲۰۳,۰۰۰ | ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
معایب رایج در خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲
یکی از مشکلات اصلی در خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ضعف در واشر سرسیلندر آن است که این نقص، تقریباً در اکثر خودروهای پژو قابل مشاهده است. علاوه بر این، سیستم تعلیق و فنربندی این مدل از پژو نیز با ایراداتی همراه است. سواری خشک و نهچندان راحت این ازدیرباز موجب انتقاد کارشناسان بوده است، بهویژه در مسافتهای طولانی که باعث خستگی شدید سرنشینان میشود. همچنین ضعف در سیستم تعلیق خطر انحراف خودرو در سرعتهای بالا و پیچها را افزایش میدهد. حرکات گهوارهای خودرو نیز در مسیرهای مارپیچ از مسائلی است که توجه به آن الزامی است.
در مدلهای اتوماتیک، افت شتاب و کاهش عملکرد سواری پژو ۲۰۶ بهطور قابل توجهی آزار دهنده است. هماهنگی مناسب میان گیربکس اتوماتیک و موتور وجود ندارد و ضرایب دندهها نیز بهدرستی طراحی نشدهاند. در مدلهای جدیدتر نیز به دلیل تنظیمات غیرحرفهای ECU، خطاهایی در عملکرد سنسور دور موتور، دریچه گاز، کمپرسور کولر و کوئل مشاهده میشود که رانندگان را به دردسرهای نرمافزاری دچار کرده است.