بازنشستگان را غم نان به خیابان کشاند / اعتراض این چند ماه بازنشستگان چه علتی داشت؟!

اقتصاد 100-مساله مستمری بازنشستگان به ماه‌ها اعتراض خیابانی بازنشستگان تامین اجتماعی انجامید.

بازنشستگان را غم نان به خیابان کشاند / اعتراض این چند ماه بازنشستگان چه علتی داشت؟!

 حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران مساله مستمری و اجرای قانون در این زمینه را از جمله خواسته‌‌های مهم بازنشستگان عنوان می‌کنند.

به گفته آنها، سال‌هاست که در دولت‌های مختلف به تکالیف قانونی در تعیین حداقل دستمزد و مستمری عمل نشده و مستمری بازنشستگان تناسبی با شرایط اقتصادی کشور ندارد. در چنین شرایطی، معیشت آنها به طور جدی به خطر افتاده است.

این مساله در نیمه نخست سال گذشته، با چالشی جدی مواجه شد و به ماه‌ها اعتراض خیابانی بازنشستگان تامین اجتماعی انجامید. چراکه دولت حتی به مصوبه شورای عالی کار هم عمل کرد. در حالی که بر اساس این مصوبه، مستمری سایر سطوح مزدی باید ۳۸ درصد افزایش می‌یافت (به علاوه یک مبلغ ثابت ۵۱۶ هزار تومانی)، سازمان تامین اجتماعی به حقوق آنها تنها ۱۰ درصد (معادل افزایش مستمری بازنشستگان کشوری) اضافه کرد.

به گفته صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، پس از چندین ماه تجمع بازنشستگان و دخالت مجلس، دولت زیر بار پرداخت مابقی آن ‌رفت و ۲۸ درصد باقی‌مانده را اعمال کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
  • حمید ارسالی در

    متاسفانه فرد بازنشسته با داشتن وابستگان خانواده خود حداقل 10نفر میشود ولی در دید مسئولین بعنوان 2نفردیده میشود درحالی است که بزرگ خانواده بوده وفرزند ونوه وعروس وداماددارد وباید از پس توقعات برآیدوبا حقوق دریافتی وتورم موجود که درحال ازدیاد است 20درصد یا بیشتر کردن حقوق کفاف هزینه های حتی ضروری را نمی دهد،پس باید دید را تغییر دادوخود را بجای آنان گذاشت تا بتوانی تصمیم معقولانه گرفت.ورفاه بازنشسته یعنی آینده شاغلین.

.

اخبار سلامت

سینما در سینما