رئیس جمهور به هیئت دولت فرصت یک ماهه داد

اقتصاد 100- در گامی مهم برای اجرای برنامه هفتم توسعه، سازمان برنامه و بودجه با اولویت‌بندی ۲۰۰ آیین‌نامه و انتخاب ۵۰ مورد کلیدی، به دنبال تسریع در روند تصویب آن‌هاست. این سازمان با همکاری نمایندگان دولت، در حال تدوین شیوه‌نامه‌ای است که موتور بررسی آیین‌نامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی را به حرکت درآورد و مسیر توسعه را هموارتر سازد.

رئیس جمهور به هیئت دولت فرصت یک ماهه داد

طبق این گزارش، انتخاب ناظرین عملیاتی به مراحل پایانی نزدیک شده و سوابق این افراد در حال بررسی است. به دلیل پیچیدگی‌های موجود در نظارت بر عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرده‌اند که تا پایان سال ۱۴۰۴ همان ذی‌حساب‌های دستگاه‌های اجرایی وظیفه نظارت مالی را بر عهده بگیرند.

سازمان برنامه و بودجه نیز به دنبال ایجاد سازوکاری است تا ارتباط بین ردیف‌های بودجه و احکام برنامه هفتم توسعه دقیق‌تر شود. این سازوکار جدید باعث می‌شود بودجه هر دستگاه اجرایی متناسب با برنامه عملیاتی آن تخصیص یابد تا تحقق اهداف برنامه هفتم تسهیل شود.

در همین راستا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، به اعضای هیئت دولت یک ماه فرصت داده تا احکامی که به دلیل مشکلات مالی یا عملیاتی قابل اجرا نیستند را مشخص و اعلام کنند، تا راه‌حل‌های مناسبی برای رفع موانع پیدا شود.

 
 


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما