توصیه مهم کارشناسان برای بورس بازان / این هفته بهترین زمان برای خرید سهام است!

اقتصاد 100- فعالان بازار سرمایه پس از نزدیک به چهار سال هنوز در جستجوی نشانه‌هایی از احیای بازار سرمایه‌ای پویا و روان هستند. سرمایه‌گذارانی که در مقطع زمانی مشخصی شاهد نوسانات قابل توجهی در قیمت‌ها بوده‌اند، از جمله دیدن سکه با قیمت‌های ۱۰ میلیون تومانی تا ۴۸ میلیون تومانی است

توصیه مهم کارشناسان برای بورس بازان / این هفته بهترین زمان برای خرید سهام است!

این هفته را می‌توان به نام بورس نامید؛ زیرا دامنه نوسان به حالت قبل از شهادت اسماعیل هنیه بازگشته و اکنون دامنه نوسان ۳ درصدی برقرار است. این تغییر نشان‌دهنده کاهش ریسک‌های سیستماتیک در کشور و بورس است، هرچند همچنان نمی‌توان گفت که هیچ ریسکی بازار را تهدید نمی‌کند. اگر وضعیت بهبود یابد، سازمان بورس احتمالاً دامنه نوسان را به حالت عادی و ۶ درصدی افزایش خواهد داد.

این بازگشت دامنه نوسان علاوه بر کاهش تنش‌ها، انتظارات فعالان بازار را بهبود می‌بخشد و می‌تواند منجر به ورود سرمایه‌های جدید شود. با کاهش هیجانات، عقلانیت به بازار بازگشته و قیمت پایین دلاری سهام، بورس را برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است. این دو عامل باعث می‌شود خریداران قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان پیدا کنند.

تأثیرات بازگشت خریداران

دامنه نوسان ۱ درصدی که پیش‌تر وجود داشت، جذابیت بازار سرمایه را برای نوسان‌گیران و معامله‌گران کوتاه‌مدت به‌طور کامل کاهش داده بود. اکنون با بازگشت این افراد به بازار، شاهد افزایش فشار خرید و ارزش معاملات خواهیم بود. در اولین روز هفته، ۵۴ درصد از نمادها در محدوده مثبت معامله شدند که نشان‌دهنده حرکت بورس به سمت تعادل است.

نقش قطعنامه ۱۷۰۱

یکی از دلایل اصلی سازمان بورس برای بازگرداندن دامنه نوسان، موافقت حزب‌الله با قطعنامه ۱۷۰۱ است. این قطعنامه به استقرار نیروهای حافظ صلح بین لبنان و اسرائیل کمک می‌کند و کاهش تنش‌ها یکی از بزرگترین ریسک‌های موجود در بازار را از بین می‌برد. با این بهبود وضعیت، معامله‌گران می‌توانند بر اساس پارامترهای اقتصادی و بنیادی تصمیم‌گیری کنند.

علاوه بر این، این قطعنامه می‌تواند باعث کاهش قیمت سکه، طلا و نفت شود. با توجه به اقبال سرمایه‌گذاران به صندوق‌های طلا در هفته‌های اخیر، انتظار می‌رود که بخشی از این سرمایه‌ها به بازار سهام منتقل شود و به‌تبع آن صندوق‌های طلا تحت فشار قرار بگیرند.

نتیجه‌گیری

اگر چرخش سرمایه به سمت بازار سهام رخ دهد و سایر پارامترها نیز به‌نفع بازار باقی بمانند، می‌توان این هفته را به‌طور قاطع به نام هفته بورس معرفی کرد. این تغییرات به بهبود فضای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش امید به بازگشت بورس به روزهای بهتر کمک خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما