فوری / دستور جدید پزشکیان برای ترمیم حقوق بازنشستگان و کارگران چیست؟

اقتصاد 100- در متن این نامه که به امضای ۹۴۷ فعال کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی رسیده، آمده است.

فوری / دستور جدید پزشکیان برای ترمیم حقوق بازنشستگان و کارگران چیست؟

«پس از دیدار بازنشستگان کارگری با جنابعالی در روز تاسوعای حسینی و تأکید جنابعالی در خصوص معرفی فردی آگاه و عالم از طبقه کارگر برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتکا به وعده‌ شما امیدوار شدیم که کارگری از جنس محرومین و طبقه مستضعفین انتخاب می گردد که شناخت کامل و دقیق از وزارت خانه دارد و با روحیه و رویّه ضد فساد و مجهز به عقبه اجتماعی وسیع که تضمین کننده آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حیات خلوت هیچ جریان سیاسی کشور نشود و با اعتقاد به محافظت از حق الناس در مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.

اما با شگفتی مشاهده می کنیم که گویا در این دولت نیز لابی ثروت و قدرت این بار هم اجازه نخواهد داد طبقه محرومین سهمی از اراده کشور داشته باشند. زد و بندها و معاملات گسترده و صحنه آرایی های سیاسی، رسانه ای عجیبی باعث شده است که برادر ارزشی مان آقای علیرضا محجوب که می‌تواند نماد حرکت به سمت تحقق عدالت در این وزارت خانه باشد، در ترکیب نهایی مورد تأیید شورای راهبری قرار نگیرد.

آقای پزشکیان!

 کارگران، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاونگران و محرومین به "شما" رأی دادند نه به "مشاورین شما" که امروز اختیار تام در تعیین کابینه دارند!

میدانیم که هنوز فرصت هست...
ما از شما می‌خواهیم به وعده خود پایبند باشید و به قول و وعده خود به کارگران عمل کنید.

مگر مدام تکرار نکردید که  ذِمَّتى بما اقول رهینةٌ و انا به زَعیم.

بدانید که ما با درک شرایط سخت و پیچیده امروز و فشارهای سنگین اقتصادی، علیرضا محجوب را متقاعد به حضور کردیم و باور داریم او اصلح ترین فرد برای اداره این وزارتخانه با مخاطب چند ده میلیون نفر خواهد بود وگرنه مطمئن باشید فرصت سوزی برای خدمت به مردم اتفاق خواهد افتاد.

منتظریم که به اولین و مهمترین وعده تان به کارگران و بازنشستگان عمل کنید.»

جلسه مشترک تشکل‌های کارگری گلستان با نخبگان جامعه کارگری برگزار شد و هر یک از افراد به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

 غلامرضا طالبا در جلسه مشترک تشکل‌های کارگری گلستان با نخبگان جامعه کارگری اظهار کرد: نداشتن امنیت شغلی و قراردادهای موقت، شرکت‌های پیمانکاری، عدم رسیدگی به مشکلات کارگران در واحدهای تولیدی و مسکن کارگران یکی از مشکلات جدی است که ما همیشه با این موضوع مواجه هستیم.

وی ادامه داد: کارگران و بازنشستگان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری داشتند. از رئیس‌جمهور درخواست داریم که در انتخاب وزرا خصوصا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جامعه کارگری مشورت کند.

وی گفت: معرفی فردی متخصص در امور مربوط به جامعه کارگری، متعهد و شایسته در این حوزه باعث می‌شود که وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بهبود یابد.

وی بیان کرد: وضعیت معیشت جامعه کارگری اصلا خوب نیست و حقوق آن‌ها کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد. دولت چهاردهم به معیشت کارگران توجه کند و در یک زمان‌بندی کوتاه مشکلات جامعه کارگری را حل کند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان در این نشست اظهار کرد: مهمترین مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت و معیشت و مسکن است. در حال حاضر تقاضای اصلی کارگران حذف شرکت‌های پیمانکاری است که این شرکت‌ها هیچ آورده‌ای ندارند و از کارکرد کارگران سود می‌برند.

ریس هیات مدیره کانون کارگری استان در ادامه گفت: کارگران گرداننده اقتصاد کشور هستند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کارگران ستون فقرات تولید هستند. اگر کارفرمایان به خواسته کارگران توجه کنند، بهره‌وری کارگر بیشتر و تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

روح الله تجری بیان کرد: از رئیس‌جمهور محترم تقاضا داریم که فردی را به عنوان وزیر کار معرفی کند که به روابط کارگری و کارفرمایی مسلط باشد و به اصل سه جانبه گرایی توجه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرکت‌های پیمانکاری کنار گذاشته شوند، در ادامه درباره یکی از مهمترین خواسته‌های جامعه کارگری از رئیس جمهور گفت: خواسته ما از رئیس جمهور توجه ویژه به موضوع مسکن کارگری است. در حال حاضر هفتاد درصد مزد دریافتی یک کارگر صرف اجاره بها می‌شود. دولت می‌تواند با تشکیل تعاونی مسکن در کارخانجات ودیگر واحدها مشکل مسکن کارگران را حل کند.

منبع:صدآنلاین



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما