نحوه اعتراض به دهک بندی درآمدها

اقتصاد 100- خانوارها می‌توانند با مراجعه به درگاه دولت الکترونیک به نشانی my.gov.ir، سامانه حمایت وزارت کار به نشانی hemayat.mcls.gov.ir یا از طریق شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از دهک درآمدی خود مطلع شوند.

نحوه اعتراض به دهک بندی درآمدها

در گام دوم، اگر یک خانوار به دهک‌بندی معترض بود، می‌تواند با ثبت درخواست بررسی، اعتراض خود را به هر کدام از مبانی دهک‌بندی اعم از تعداد اعضای خانوار، اطلاعات بانکی و خودرو ثبت کند تا به آنها رسیدگی شود.

به‌عنوان ‌مثال، اگر سرپرست خانوار از حساب خود برای مدیریت ساختمان یا تنخواه‌گردانی استفاده می‌کند، می‌تواند با ثبت اعتراض خواستار جداسازی تراکنش‌های غیرمرتبط با خانوار شود.

اما توجه به این نکته ضروری است که برای ثبت درخواست اعتراض از متقاضی تعهد گرفته می‌شود که اطلاعات او در اختیار سازمان امور مالیاتی ، سازمان‌های حمایتی و نظام بانکی قرار گیرد و مبنای تصمیم‌گیری درخصوص اخذ مالیات، ارائه خدمات و تسهیلات درخواستی باشد.

یکی دیگر از عوامل تغییر دهک درآمدی حضور فرزندان بالای ۱۸سال دارای درآمد است که با بالا بردن سرانه درآمدی خانوار منجر به تغییر دهک درآمدی می‌شود.

در این مورد، عضو ‌دارای درآمد می‌تواند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir برای جداسازی خود از خانوار اصلی اقدام کند تا دهک درآمدی خانوار به حالت قبل برگردد.

البته در این وضعیت، یارانه فرد جداشده به‌دلیل قرار گرفتن در دهک دهم حذف خواهد شد.

منبع:بنکر

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما