دونالد ترامپ؛ قهرمان صنعت کریپتو؟

اقتصاد 100- دیروز، برگزارکنندگان کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ اعلام کردند که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، در انتهای ماه جولای در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. ترامپ قرار است در این کنفرانس در مورد بیت کوین و سایر رمزارزها صحبت کند و احتمالا برنامه‌های خود برای پذیرش این دارایی‌ها در آینده را معرفی کند.

دونالد ترامپ؛ قهرمان صنعت کریپتو؟

دونالد ترامپ؛ قهرمان صنعت کریپتو؟

ترامپ در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا با اشاره به موضع خصمانه دولت بایدن علیه ارزهای دیجیتال ، خود را به عنوان قهرمانی برای این صنعت معرفی کند.

وی در ماه ژوئن در جریان جمع‌آوری کمک مالی برای کمپین انتخاباتی خود، از دموکرات‌ها به دلیل تلاش برای تحمیل بار نظارتی بر صنعت رمزارز ها انتقاد کرد. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که از صنعت استخراج بیت کوین حمایت می‌کند و می‌خواهد تمام بیت کوین‌های آینده «در آمریکا استخراج شوند.»

با توجه به اینکه دولت بایدن در حال حاضر در رابطه با قوانین حاکم بر صنعت رمزارزها نامطمئن عمل کرده و لایحه‌های ضدکریپتو مختلفی از جمله بولتن SAB 121 را معرفی کرده است، به نظر می‌رسد علاقه‌مندان به این صنعت به دنبال جایگزینی مطمئن مثل ترامپ هستند.

برگزارکنندگان کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در پیامی در این رابطه گفتند:

ترامپ در ماه می ۲۰۲۴ حمایت خود را از صنعت بیت کوین آمریکا اعلام و از آزادی مالی و رشد این صنعت در صحنه جهانی حمایت کرد.

این کنفرانس بین ۲۵ تا ۲۷ جولای (۴ تا ۶ مرداد) در نشویل آمریکا برگزار خواهد شد و در آن افراد مشهور صنعت کریپتو سخنرانی خواهند داشت. بر اساس تقویم این کنفرانس، سخنرانی ترامپ روز آخر برگزار خواهد شد.

در واکنش به این خبر، برخی از میم کوین‌های مرتبط با ترامپ به طور قابل توجهی افزایش یافتند. به عنوان مثال، توکن تازه عرضه شده ترامپ کوین (DJT)، در عرض سه ساعت نزدیک به ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰٪ افزایش یافت. ساتوشی ترامپ (MBGA) نیز در همین بازه ۷۹۰۰٪ افزایش یافت.

نمودار توکن DJT - منبع: DEX Screener

آیا حمایت از بیت کوین بازی انتخاباتی ترامپ است؟

حمایت رییس جمهور سابق آمریکا از بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال با واکنش مثبت جامعه رمزارزها همراه شده است. در حالی که بسیاری از افراد مشهور صنعت به آینده کریپتو با ریاست جمهوری ترامپ خوش‌بین هستند، برخی دیگر معتقدند حضور او در کنفرانس بیت کوین ۲۴ تنها یک بازی انتخاباتی خواهد بود.

توبی کانینگهام (Toby Cunningham)، میزبان پادکست کریپتو تیپس (Crypto Tips) در این باره می‌گوید:

بیت کوینرها بازی را باخته‌اند. دعوت از سیاستمداران برای سخنرانی در یک کنفرانس مربوط به بیت کوین … دلم برای روزهای خوش گذشته که افراد در این صنعت می‌فهمیدند بیت کوین باعث منسوخ شدن سیاستمداران و بانک‌های مرکزی که آنها را کنترل می‌کنند تنگ شده است.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت نیز شک و ابهاماتی در رابطه با نیت اصلی ترامپ برای حمایت از صنعت رمزارزها دارد. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور نیز معتقد است شرکت ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ ممکن است صرفا برای اخذ رای بیشتر باشد.

منبع:گسترش نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما