هشدار امنیتی کانادا: از تیک تاک استفاده نکنید؛ اطلاعات شما در خطر است

اقتصاد ۱۰۰ - در مصاحبه‌ای که مدیر سازمان اطلاعات امنیتی کانادا با CBC News انجام داد، اعلام کرد که داده‌های کاربران تیک‌تاک در دسترس دولت چین قرار دارد.

هشدار امنیتی کانادا: از تیک تاک استفاده نکنید؛ اطلاعات شما در خطر است

به گزارش گروه دانش و فناوری،این سازمان امنیتی از کانادایی‌ها می‌خواهد که از تیک تاک استفاده نکنند و هشدار داده که داده‌های کاربران “در دسترس دولت چین” است.دیوید وینیو، مدیر سازمان اطلاعات امنیتی کانادا، در این مصاحبه گفت: “یک استراتژی بسیار واضح از سوی دولت چین وجود دارد؛ اینکه اطلاعات شخصی را از سراسر جهان جمع‌آوری کند. وی افزود: “آن‌ها از تحلیل‌های بزرگ داده‌ها استفاده می‌کنند، مزارع بزرگ رایانه‌ای برای پردازش داده‌ها دارند و در حال توسعه هوش مصنوعی با استفاده از این داده‌ها هستند.”

داده‌های کاربران تیک‌تاک در دسترس دولت چین است؟

توانایی دولت چین در دسترسی به داده‌های کاربران، در مرکز تلاش‌های آمریکا برای تنظیم و احتمالاً ممنوع کردن این اپلیکیشن قرار دارد. کنگره آمریکا در آوریل لایحه‌ای را تصویب کرد که تیک‌تاک را مجبور می‌کند تا از شرکت مادر چینی خود، بایت‌دنس، جدا شود وگرنه ممنوع خواهد شد. تیک‌تاک در ماه می علیه دولت آمریکا شکایت کرد و استدلال کرد که این ممنوعیت نقض قانون اساسی است.

سخنگوی تیک‌تاک: این ادعاها بی اساس است

تیک‌تاک پیش‌تر ادعا کرده بود که کارکنان چینی نمی‌توانند به داده‌های کاربران آمریکایی و اروپایی دسترسی داشته باشند. این شرکت دو تلاش بزرگ برای بازسازی ساختار شرکتی انجام داده است – پروژه تگزاس و پروژه شبدر، که به ترتیب به اقدامات آمریکا و اروپا اشاره دارد – تا داده‌های کاربران را از چین جدا کند. داده‌های کاربران آمریکایی در زیرساخت‌های ابری اوراکل نگهداری می‌شود و نباید توسط افراد خارج از آمریکا قابل دسترسی باشد، اگرچه گزارش اخیر مجله Fortune نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای ایمن‌سازی داده‌های کاربران آمریکایی “تا حد زیادی ظاهری” بوده است.

سخنگوی تیک‌تاک دنیل مورگان، به The Verge گفت: “برای ادعاهای ذکر شده هیچ سندی وجود ندارد و واقعیت این است که تیک‌تاک هرگز داده‌های کاربران کانادایی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته است و حتی در صورت درخواست نیز این کار را نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما