چه تعداد کنسرت در سال اخیر برگزار شد؟

سال گذشته آمار مجوزها، آلبوم‌ها و اجراهای متفاوت در حوزه‌ی موسیقی میزانی صعودی و به شدت چشمگیری داشت.

چه تعداد کنسرت در سال اخیر برگزار شد؟

به گزارش اقتصاد100، پیشامدهای سال گذشته اوضاع فرهنگ و هنر را دستخوش تغییراتی کرد اما با این وجود پس از  شش ماه یعنی از ششم بهمن‌ماه، کنسرت‌ها آغاز و چند روز بعد از آن «جشنواره موسیقی فجر» با ۱۲خواننده در بخش(پاپ) و ده‌ها اجرا در حوزه‌های دیگر به روی صحنه رفت.

با از سرگیری کنسرت‌ها تعدادی از خوانندگان آلبوم‌های خود را منتشر کردند و در کنار آن رویدادهایی چون:  «سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر»، «شانزدهمین جشنواره موسیقی جوان» و «پانزدهمین و شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی» برگزار شد.

«سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر» که از ۲۸ بهمن‌ تا سوم اسفند ۱۴۰۱ ادامه داشت به دبیری «بهزاد عبدی» با حضور ۲هزار و ۱۲۶ هنرمند در بخش‌های استان‌ها، پژوهش، رقابتی، جایزه باربَد، غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ)، جشنواره جشنواره‌ها، جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، سرود و بین‌الملل برگزار شد.

«پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران» هم سال گذشته از کرمان به استان گلستان نقل مکان کرد و «شانزدهمین» دوره این رویداد همان‌طور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده داده بودند، به صورت جشنواره‌ای در نقاط مختلف کشور در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» به دبیری «محمدعلی مرآتی» و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌ صورت غیررقابتی برگزار شد.

تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه «پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان» از تمام ادوار پیشین بیشتر بود و به حدود ۲هزار و ۵۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف رسید. در شانزدهمین دوره این جشنواره، هم یکهزار و ۷۹۲ نفر متقاضی حضور در این رویداد شدند.

در دولت سیزدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفرهای استانی خود، به تکریم هنرمندان پیشکسوت موسیقی پرداخت و در سفر به استان اصفهان و شهرستان شهرضا، ضمن دیدار با «حسینعلی شعبانپور» و پدر شهید «محمودرضا شعبانپور»، دستور اهدای درجه یک هنری به این هنرمند پیشکسوت عرصه شعر و موسیقی و آواز را داد و مقرر شد که وی در فهرست طرح مستمری تکریم هنرمندان صندوق اعتباری هنر قرار گیرد.

در نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم «علیرضا افتخاری»، «علی جهاندار»، «محمدجلیل عندلیبی» و «محمدسعید شریفیان» نشان درجه یک هنری دریافت کردند.

در ادامه خبرگزاری برنا آماری از تعداد مجوزها، آلبوم‌ها و اجراهای متفاوت در حوزه‌ی موسیقی را در یکسال اخیر اعلام می‌کند که در مقایسه با سال پیش میزانی صعودی و چشمگیر است.

مجوزها/ آلبوم‌ها

سال گذشته ۶۰۶ اجرا در تهران و ۳۹۱۳ در کل کشور به روی صحنه رفت. در مقابل در چهار ماه ابتدایی امسال ۷۲۸ اجرا به روی صحنه رفت که مجموع آن به ۴۶۴۱ رسید که عدد و رقم قابل توجهی نسبت به سال گذشته بود. در یک سال گذشته، فارغ از تک آهنگ ها، ۱۷۰ آلبوم موسیقی، مجوز گرفتند و طی یک سال اخیر، بیش از ۴۸۱۱ مجوز برای کنسرت و آلبوم ها صادر شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما