نیروگاه اتمی در اختیار هوش مصنوعی مایکروسافت

اقتصاد ۱۰۰ - گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که مایکروسافت برای تامین برنامه‌های هوش مصنوعی خود قصد دارد نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» را احیا کند.

نیروگاه اتمی در اختیار هوش مصنوعی مایکروسافت

به گزارش گروه دانش و فناوری،چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد، مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری هنگفت روی زیرساخت های هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌کند. به نظر می‌رسد جاه‌طلبی‌های این شرکت همچنان ادامه دارد. به گزارش washingtonpost، مایکروسافت قصد دارد نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» را برای برنامه‌های هوش مصنوعی خود دوباره راه بیندازد. این غول فناوری در همین راستا قراردادی را تنظیم کرده که منتظر است به تایید نهادهای رگولاتوری برسد

نزدیکی نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» با نیروگاهی که بدترین حادثه هسته‌ای تاریخ ایالات متحده را رقم زده، باعث شد که این نیروگاه در سال 2019 تعطیل شود. این نیروگاه توانایی تولید ۸۳۷ مگاوات انرژی را دارد که انرژی موردنیاز بیش‌از ۸۰۰٬۰۰۰ خانوار را تامین می‌کند. در صورت تایید شدن قرارداد جدید مایکروسافت، تمام خروجی این نیروگاه در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد.

مایکروسافت مرکز انرژی پاک کرین را راه‌اندازی می‌کند

شرکت Constellation، مالک تری مایل آیلند، در بیانیه‌ مطبوعاتی خود عنوان کرد که پس از تایید نهادهای رگولاتوری، مایکروسافت این نیروگاه را سال 2028 راه‌اندازی می‌کند. این شرکت قصد دارد پس از راه‌اندازی نیروگاه، برای یادبود کریس کرین (مدیرعامل فقید Exelon) نام آن را به مرکز انرژی پاک کرین تغییر بدهد.

مایکروسافت برای برنامه‌های هوش مصنوعی خود به انرژی یک نیروگاه هسته‌ای نیاز دارد

اگر خاطرتان باشد افزایش حجم گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های مایکروسافت چندی پیش خبرساز شد. طبق اعلام بلومبرگ، راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» به مایکروسافت اجازه می‌دهد برق دیتاسنترهایش را با انرژی پاک تامین کند.

البته مایکروسافت قصد خرید این نیروگاه را ندارد. قرارداد مذکور فقط کل انرژی تولیدشده را به‌طور انحصاری در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما