نمایش پرنده عمودپرواز ساکت هیوندای در نمایشگاه CES
اقتصاد ۱۰۰ - شرکت هیوندای پرنده عمودپرواز و برخاست(eVTOL) آرام و ساکت خود را که قرار است در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، در نمایشگاه CES در معرض دید عموم گذاشته است.
به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکت سوپرنال(Supernal) که شرکت تابعه هیوندای موتور است، آخرین وسیله نقلیه الکتریکی عمودپرواز خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ معرفی کرد.
این پرنده خلباندار با قابلیت حمل چهار سرنشین با نام S-A۲ یک جهش قابل توجه را در تلاش برای ایجاد سفرهای هوایی ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه در مناطق شهری نشان میدهد.
به نقل از آیای، پرنده S-A۲ بر پایه قبلی خود موسوم به S-A۱ که در CES ۲۰۲۰ معرفی شد، ساخته شده است. این تاکسی پرنده با طراحی شیک خود برای سرعتگیری تا ۱۲۰ مایل در ساعت در ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی و برای پاسخگویی به نیازهای حمل و نقل شهری و سفرهای مسافت کوتاه ۲۵ تا ۴۰ مایلی طراحی شده است.
در قلب این پرنده الکتریکی، یک چینش پیشرانه الکتریکی توزیعشده با هشت پروانه تمام چرخشی قرار دارد که برخاست و فرود آرام با صدای ۶۵ دسیبل و حتی حرکت افقی آرامتر با میزان صدای ۴۵ دسیبل را رقم میزند.
تعهد شرکت سوپرنال به ایمنی در ساختار بدنه قوی S-A۲، استفاده از افزونهها در سیستمهای حیاتی و پایبندی به استانداردهای ایمنی هوانوردی تجاری جهانی مشهود است.
جیوون شین رئیس گروه هیوندای موتور و مدیرعامل سوپرنال میگوید: ما با استفاده از تیم با استعداد ۶۰۰ نفره خود و گرد هم آوردن تواناییهای فنی و تجاری گسترده گروه هیوندای و تامین کنندگان مورد اعتماد هوانوردی در سراسر جهان، آماده ارائه یک عصر جدید در پرواز هستیم.
ادغام زیباییشناسی با مهندسی
پرنده S-A۲ فراتر از مهارت فنی به دلیل طراحی زیبای یکپارچه و ترکیب عملکردی خود متمایز است. سوپرنال با طراحان خودرو در شرکت هیوندای همکاری کرده تا طراحی آن را با عملکردی فوقالعاده ترکیب کند، چیزی که این شرکت معتقد است موجب جلب توجه اپراتورهای هوانوردی و مسافران خواهد شد.
مواد و بخشهای رنگی، بخشهای خلبان و سرنشینان S-A۲ را متمایز میکنند که مطابق با طراحی کلی یک خودرو طراحی شدهاند. همچنین مواد جاذب انرژی که در چهارچوب صندلیها ادغام شدهاند و تغییر نور، حس بزرگتر دیده شدن به کابین میدهند.
سوپرنال آیندهای را متصور است که در آن ماژول باتری این پرنده بتواند به راحتی با پیشرفت فناوری باتریها قابل جایگزین شود و از پایداری و طول عمر هواپیمای خود اطمینان حاصل کند. ضمن اینکه فضای داخلی S-A۲ نیز دارای درجه قابل توجهی از ماژولار بودن خواهد بود.
بن دیاچون، مدیر ارشد فناوری سوپرنال میگوید: S-A۲ برای استفاده کامل از پیشرفتهای پیشرانه الکتریکی در حال ظهور طراحی شده است که نسل بعدی هوانوردی را تعریف میکند. از اینجا، ما این مفهوم را به یک محصول تجاری انقلابی تبدیل خواهیم کرد.
فرصتها و چالشها
در حالی که سوپرنال طراحی چشمگیری برای S-A۲ دارد، اما در سفر خود به سمت تجاریسازی با چالشهایی مواجه است که این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۸ به آن فائق آید. تاکنون صنعت حمل و نقل هوایی شاهد ظهور و سقوط استارتآپهای مختلف بوده است و برخی سرمایهگذاریها در این حوزه با شکست مواجه شدهاند.
در حالی که وابستگی سوپرنال به هیوندای مزیت منحصر به فردی را در قابلیتهای تولید انبوه ایجاد میکند، تایید مقررات همچنان یک مانع بزرگ است. در حالی که بسیاری از استارتآپهای نوظهور برای عبور از این مرحله تلاش کردهاند، سوپرنال همچنان به فناوری خود اطمینان دارد و مصمم است که شکست نخورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
ارسال نظر