لوگوی جدید ایران خودرو رونمایی شد
اقتصاد 100- ایرانخودرو پس از ۲۰ سال نشان تجاری خود را تغییر داد؛ لوگوی جدید این شرکت خودروسازی با طراحی مدرن و متفاوت رونمایی شد.

تاریخچه لوگو ایران خودرو
برای سالها، الناس ایران خودرو را با نشان کله اسب و زمینه آبی میشناختند. این نشان به نمادی از این شرکت تبدیل شده بود. حال با ورود بخش خصوصی به مدیریت، نشان تجاری ایران خودرو دچار بازطراحی شده است. این نشان از اوایل دهه هشتاد و با ورود سمند، ثابت مانده بود و اکنون پس از تقریباً ۲۰ سال، تغییر یافته است.
نشان قبل از انقلاب
پیش از این، ایران خودرو با نشان نوستالژیکی شناخته میشد که به قبل از انقلاب و مدیریت مرحوم خیامی برمیگشت. طرح اولیه با پیکان طراحی شده بود و اطلاعاتی از طراح آن در دسترس نیست. در اوایل دهه هشتاد، طرح مرحوم مرتضی ممیز جایگزین شد و اکنون در انتهای سال ۱۴۰۳، این نشان دوباره طراحی شده است و جزئیات سر اسب در این نشان بهروز رسانی شده است.
طراحی تایپوگرافی
در سالهای پیش از دهه ۸۰، در بستهبندی قطعات خودرو از طراحی تایپوگرافی استاد بیژن جناب استفاده میشد که نهایتاً به عنوان لوگوی ایران خودرو به کار رفت.
آینده لوگوی جدید
به نظر میرسد بخش خصوصی نهتنها بر تغییرات مدیریتی، بلکه بر تغییرات ظاهری نیز تمرکز دارد. زمان استفاده از نشان جدید بر روی محصولات ایران خودرو و واکنش مردم به این تغییر مورد انتظار است.