اولین عکس ها از دسته گل جدید ایران خودرو / پژو پارس را با این قیافه ببینید !
پژو پارس فیس لیفت یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که تغییرات صورت گرفته در راستای استانداردسازی این خودرو بوده و در نتیجه این فیس لیفت، مجوز تولید این خودرو مجدداً صادر خواهد شد.
طی عکس هایی که هم اکنون به دست ما رسیده متوجه شدیم پروژه فیس لیفت پارس آغاز و نسخه های اولیه آن هم در ایران خودرو تولید شده که نشان دهنده این است که یک شاهکار جدید از این شرکت در راه است.
چندی پیش خبرهایی مبنی بر توقف تولید پژو پارس، یکی از محبوب ترین محصولات داخلی، منتشر شده بود که پس از آن جوابیه ای از ایران خودرو ارائه نشد و علت این قضیه مبهم باقی ماند. اما حالا با توجه به عکس ها و اطلاعاتی که به دست ما رسیده دلیل این توقف تولید را فهمیدیم.
دلیل توقف تولید پژو پارس چه بود ؟
از آن جایی که پژو پارس با توجه به طراحی چراغ ها و سپرش نمی توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ و عابر پیاده را پاس کند، سازمان استاندارد دستور توقف تولید این خودرو را صادر کرد تا ایران خودرو فکری به حالش کند و تغییرات لازم را در راستاری استانداردسازی این محصول به وجود بیارود.
مشکل چراغ ها و سپر قدیمی پارس چه بود ؟
همان طور که می دانید چراغ های قدیمی پارس قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را نداشت و به همین دلیل نمی توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ های جلو را پاس کند. از طرفی دیگر سپر این خودرو نیز در زمان برخورد با عابر پیاده آسیب جدی ای به زانویش وارد می کرد و موجب پرت شدن شخص به سمت خیابان می شد، از این رو پارس در تست استاندارد عابر پیاده نیز رد می شد و مجوز لازم را دریافت نمی کرد.
به همین دلیل ایران خودرو از سازمان استاندارد فرصت خواست تا تغییرات مد نظرش را بر روی چراغ و سپر پارس ایجاد کند اما قطعه سازان پس از ۶ ماه تلاش، نتوانستند به چراغ های قدیمی پارس، موتور برقی برای جابجایی کاسه اضافه کنند. از این رو تصمیم گرفتند تا با وجود افتضاح شدن چهره این خودرو، راحت ترین و کم هزینه ترین راه حل ممکن یعنی جایگزینی چراغ های آریسان را انتخاب کنند.
چراغ های جدید پارس چه ویژگی هایی دارد ؟
طراحی چراغ های جدید پارس یا همان چراغ آریسان تقریباً از اول بروز بوده و تنظیم ارتفاع داشته، اما با توجه به اطلاعات بدست آمده، قرار است از لامپ های دو کنتاکت H4 استفاده شود که این تغییر خود نوعی عقبگرد محسوب می شود و کیفیت نورپردازی را با افت همراه می کند.
سپر جدید پژو پارس فیس لیفت چه ویژگی هایی دارد ؟
سپر جلوی پارس فیس لیفت نیز فقط در اندازه محل قرارگیری مه شکن ها با آریسان متفاوت است. از آن جایی که هزینه و وقت زیادی برای طراحی دی لایت پارس شده بود، لذا ایران خودر تصمیم گرفت تا با کمی تغییر در سپر آریسان، مه شکن و دی لایت پارس را در آن جانمایی کند.
سپر عقب پارس نیز کمی تغییر کرده و دیگر خبری از نوار مشکی رنگ نیست تا طراحان، نمای پشت این خودرو را هم با موفقیت بهم بزنند و از جذابیتش بکاهند. توجه داشته باشد که زه درهای پارس فیس لیفت نیز حذف شده تا بخش جانبی با دیگر قسمت های خودرو هماهنگ تر شود.
با کمی دقت به سپرهای جدید پژو پارس فیس لیفت، یاد پیکان با سپر جوشن می افتیم که حتی حدود ۲۰ سال پیش هم مورد استقبال مردم قرار نگرفت و اکثراً آن تغییر را موجب زشت شدن پیکان می دانستند.
ظاهر پژو پارس فیس لیفت بهتر شده یا بدتر ؟
در نهایت با فشارهای درست و بجای سازمان استاندارد که در جهت بهبود محصول اعمال می شد و همچنین تنبلی و راحت طلبی طراحان ایران خودرو، پروژه فیس لیفت یکی از محبوب ترین خودروهای ایران به بدترین شکل ممکن انجام شد تا احتمالاً پس از تحویل، با موج بزرگی از نارضایتی مشتریان نسبت به ظاهر این خودرو رو به رو شویم.
این پروژه فیس لیفت را می توان با تغییراتی که سال ها قبل برای زانتیا به وجود آمده بود برابر دانست زیرا آن تغییرات نیز موجب شکست خوردن فروش زانتیا در بازار شده بود و احتمالاً آن تجربه بد این بار برای ایران خودرو نیز تکرار شود.