اختصاصی اقتصاد 100 / عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم شرح داد

فوری / افشای دلیل مقاومت دولت در برابر افزایش مستمری بازنشستگان

اقتصاد 100-عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:افزایش حقوق بازنشستگان از ضرورت هایی است که نمایندگان مجلس آنرا دنبال می کنند.

فوری / افشای دلیل مقاومت دولت در برابر افزایش مستمری بازنشستگان

سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی ونماینده مردم اهواز در گفتگو با اقتصاد 100 افزود: البته بحث کمبود بودجه و کسری اعتبارات مطرح است وعلی رغم همه استدلال ها، نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون اجتماعی اصرار دارد که این افزایش صورت گیرد اما در مورد کیفیت وکمیت افزایش حقوق بحث های جدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه درمورد میزان متناسب سازی حقوق بحث و نظرها به نتیجه نرسیده است تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش بینی هایی صورت گرفته واگر دولت قادر به تامین اعتبارات باشد قطعا این افزایش صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: واقعیت این است که خبر قطعی از افزایش حقوق بازنشستگان درنیمه دوم سال نمی توان داد چون این اقدام بستگی به بودجه سنواتی دارد اما یکی از مباحث جدی بودجه سال آینده خواهد بود وامیدواریم این افزایش صورت گیرد.

وی در ادامه پیرامون شرایط صندوق های بازنشستگی واعتراض  نسبت به عملکرد آنها گفت:صندوق های بازنشستگی باید به سمتی حرکت کنند که از منابع خود سرمایه گذاری انجام دهند.سهامداری بیشتر و بنگاهداری کمتر تا اندازه ای باشد که بتوانند درآمدی در حد شرکت ها و کارخانه هایشان داشته باشند.

نماینده اهواز افزود: در یکی از صندوق های بازنشستگی قریب به200 شرکت وجود دارد که انتظار می رود به سمت درآمد زایی بیشتر و کاهش اتکا به دولت حرکت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی درمورد ورشکستگی صندوق های بازنشستگی گفت: شاید کلمه ورشکستگی مناسب نباشد اما آنها با مشکلات جدی مواجه هستند و از طرف دیگر اتکای آنها به دولت منطقی نیست و با این شیوه نمی توان یک مجموعه بزرگ را اداره کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما