پاسخ تند استاد دانشگاه تهران به مصباحی مقدم / مردم مقصر تورم هستند؟!

اقتصاد 100 - رفتار اقتصاد مردم در اثر تورم تغییر کرده و به بازارها بردی خرید کالاهای سرمایه ای هجوم می آورند و این یک آسیب جدی است، این تحلیل را می توانیم پاسخ غیر مستقیم استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران به اظهارات اخیر مصباحی مقدم بدانیم

پاسخ تند استاد دانشگاه تهران به مصباحی مقدم / مردم مقصر تورم هستند؟!

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران تورم را موجب به صفر رسیدن قدرت خرید مردم دانست و گفت: یک از آسیبهای تورم؛ تاثیر مستقیم آن روی زندگی مردم است. اگر تا پیش از این یک خانواده‌ از یک قشر اجتماعی خاصی در شهرهای کوچک یا شهرهای بزرگ با A تومن درآمد می‌توانستند یک زندگی 30، 40 درصدی برای خود فراهم آورند اکنون با این تورم و افزایش قیمت‌ها دیگر صفردرصد هم نمی‌توانند کاری کنند. این موجب می‌شود تا بخش اعظم جامعه در یک فضای غیرعقلانی عمل قرار بگیرد.

آزاد ارمکی در ادامه توضیح داد: بدین صورت که مردم کم کم شروع به مخفی کردن پول‌های خود می‌کنند، پول‌هایشان را از بانک‌ها بیرون میاورند، خرید و فروش می‌کنند و ... اینها آسیب های اجتماعی و ناشی از تورم است.

این اظهارات را می توان نوعی پاسخ غیر مستقیم به اظهارات اخیر مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت بدانیم که چند روز پیش عامل تورم را انتظارات تورمی مردم عنوان کرده بود در حالی که در تحلیل استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران از تبعات ابر تورم، رفتار مردم را معلول ابر تورم دانسته شده است و رفتارها و انتظارات تورمی نوعی واکنش دفاعی نسبت به تاثیرات تورم ارزیابی شده است.

متن کامل را اینجا بخوانید



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما