احتمال ترسناک جبران شکنندگی صندوق ها از جیب مستمری بگیران !

اقتصاد 100 - هشدار وزیر رفاه ترسناک است زیرا به نظر می رسد به احتمال زیاد به مانند تجربه فرانسه دولت به جای جبران خسارات وارده به صندوقهای بازنشستگی به دنبال جبران کسری صندوق ها از جیب مستمری بگیران باشد همانطور که تا کنون با تاخیر در اجرای همسان سازی اتفاق افتاده است.

احتمال ترسناک جبران شکنندگی صندوق ها از جیب مستمری بگیران !

صولت مرتضوی در همایشی به اصطلاح روز ملی کار گفت که در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی به نیم درصد رسیده و در بهترین حالت تنها صندوق تآمین اجتماعی است که ضریب پشتیبانی آن 4.4 درصد است.

۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور به عنوان متولیان اصلی حوزه بیمه، درمان و بازنشستگی فعالیت دارند که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر با چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مستمری‌بگیر و صندوق بازنشستگی کشوری نیز دومین سازمان بیمه‌ای با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته بیشترین تعداد بازنشستگان را به خود اختصاص داده‌اند.

بنظر می رسد عایدی سرمایه‌ای سالهای ساال کارگران و کارمندان صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی در این صندوق‌ها پس‌انداز کرده‌اند، به باد سپرده شده و حالا تنها گرد و خاکی از آن بر جای مانده است.

به گفته علیرضا حیدری، کارشناس مسائل کارگری، صندوق‌های بازنشستگی اگر ورودی آنها از محل وصول حق بیمه تعهداتی که دولت و سایر گروهها نسبت به صندوق های دارند به موقع ایفا نشود و نقدینگی برای آنها تامین نشود دچار چالش خواهند شد.

به طوری که سازمان تامین اجتماعی سالهاست که با بحران عدم تامین نقدینگی روبروست و از طریق تسهیلات، فروش اوراق و تعهداتی از این جنس که نرخ های بهره ای که بابت اینها پرداخت می کند بالای 30 درصد بوده است

با این توصیف‌های نمی‌توان آینده روشنی را برای صندوق‌های بازنشستگی به ویژه صندوق تآمین اجتماعی متصور شد؛ چنانچه وزیر کار نیز از پیش از این اعلام کرده که دیگر امیدی برای احیای صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد. به گفته او باید از همین حالا برای این صندوق‌ها مرثیه خواند.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما