موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

اقتصاد ۱۰۰- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سومین روز از ششمین جلسه از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختند .

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت چه گفتند؟

در ابتدای جلسه، زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن  قرائت گزارش کمیسیون، از موافقت این کمیسیون با محمد اتابک ، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

طاهری: اتابک فهم بازرگانی ندارد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:در حوزه تجارت و بازرگانی نیز مانند تخصیص ارز و واردات صادرات اولویت بندی از جانب اتابک ندیدم. در مورد سامانه تجارت و تقویت آن نیز چیزی از ایشان ندیدم .

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: آقای اتابک فهم از مسائل مطرح شده در کمیسیون را نداشت. آقای اتابک درباره تفکیک وزارت صمت و بازرگانی گفت هرچه مجلس بگوید را اجرا می‌کنیم. ایشان گفتند چارت فعلی را قبول نداریم ‌ اما راه حلی هم برای این موضوع نداشتند.

وی ادامه داد: سند توسعه صنعتی برخلاف دستورات رهبر انقلاب تاکنون اجرا نشده است اما در برنامه هفتم توسعه ما این موضوع را پیش بینی کردیم و این موضوع را از آقای اتابک پرسیدم. ایشان مفهومی از این موضوع نداشتند. سواد بازرگانی را در ایشان ندیدم.

طاهری تاکید کرد: در حوزه تجارت و بازرگانی نیز مانند تخصیص ارز و واردات صادرات اولویت بندی از جانب ایشان ندیدم. در مورد سامانه تجارت و تقویت آن نیز چیزی از ایشان ندیدم. بحث خودرو از دیگر موضوعاتی بود که در جلسات کمیسیون با آقای اتابک مطرح شد. به دنبال عوض کردن رای دوستان نیستم و تنها دارم موضوعات مطرح شده در کمیسیون را مطرح می‌کنم.

ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اتابک با وزارتخانه آشنا نیست و شاید چندین سال طول بکشد تا اوضاع را بتوانند به دست بگیرند. ایشان یک مدیر سطح بنگاه خوبی هستند.

سید میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در بین وزرایی که برنامه ارائه دادند ضعیف‌ترین برنامه برای آقای اتابک است. برنامه‌های ایشان فاقد هرگونه اولویت است. حمایت از بنگاه‌های کوچک متوسط و بزرگ مقیاس در برنامه‌های ایشان است. ایجاد واحدهای جدید و دیگر واحدها در برنامه‌های ایشان هستند اما منابع محدود هستند ‌ و باید اولویت داشت. این موضوع ما را یاد وزیر سمتی می‌اندازد که چندین همت از بانک مرکزی گرفت تا به خودروسازان کمک کند. از وزرا انتظار داریم لایحه میانی‌تر و عملیاتی‌تر معرفی کنند.

عبدالحکیم آق ارکاکلی: اتابک نیرویی کاربلد است

همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: مهندس اتابک به عنوان یک نیروی کار بلد، توانمند و مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود.

 عبدالحکیم آق ارکاکلی نماینده مردم گنبدکاووس درصحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در اظهاراتی به عنوان موافق گفت: امروز به حق زمان وفاق ملی است اما دنیا بداند که نه نفس‌های ایران به تلاطم افتاده است و نه کشتی ایران بدون سکاندار است و با تدبیر رهبری هوشمند و فرزانه و همدلی قوای سه گانه و تمام رجل سیاسی و نمایندگان ملت و مردم عزیز ایران قوی‌تر از هر زمانی در مسیر خدمت و سرافرازی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: فردی که وزیر صمت می‌شود باید فردی مستقل، متخصص، فسادستیز و مرد میدان باشد تا بتواند این چالش‌ها را برطرف کند؛ آقای مهندس اتابک انسانی مومن،متدین و انقلابی، متخصص و متعهد و انقلابی است که درک درستی از صنعت تولید و مشکلات بخش خصوصی دارد و عملکرد او به عنوان یک مهندس مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت او است.

مطورزاده: اتابک عالمی است که خوب فکر و عمل می کند

نماینده خرمشهر در مجلس، وزیر پیشنهادی صمت را از فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: آقای اتابک محصول دیوان سالاری پیچیده اداری ما نیست بلکه عالمی است که خوب فکر و عمل می کند.

مصطفی مطورزاده در جلسه علنی به عنوان موافق سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اتابک تمام مناسبات تجاری را بلد است، افزود: وزیر پیشنهادی روان سازی تجارت و جلوگیری از مفاسد در این عرصه را بگیرد؛ باید در تجارت هدفمند عمل کرد و مناطق مرزی به نکاه مثبت و مبادلات مرزی نیاز دارد؛ چرا باید کولبر و بنزین فروش در بلوچستان داشته باشیم؟

وی در پایان با  اظهار کرد: مناسبات تجاری را در مرزها تقویت کنید تا در کمال آسایش و آرامش زندگی کنیم.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما