تولید خودرو کاهش یافت/ سه توصیه مهم به دولت چهاردهم برای برون‌رفت صنعت خودرو از بحران

تولید خودرو در بهار امسال کاهشی 10 درصدی را تجربه کرده است .

تولید خودرو کاهش یافت/ سه توصیه مهم به دولت چهاردهم برای برون‌رفت صنعت خودرو از بحران

به گزارش اقتصاد 100، دولت چهاردهم در حالی فعالیت خود را آغاز می‌کند که بر اساس اعلام رسمی صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی صنعت خودرو کاهش کیفی و کمی خودرو را اعلام کرده است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد یکی از دلایل آشفتگی صنعت خودرو در ایران نبود استراتژی بلندمدت در صنعت خودرو است.

 اتاق بازرگانی در جدیدترین گزارش خود پیشنهاد کرده است دولت چهاردهم نسبت به تدوین استراتژی بلندمدت صنعت خودرو اقدام کند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد صنعت خودرو با مشکلات متعددی اعم از تیراژ پایین تولید، هزینه تمام شده بالا، قیمت گذاری محصولات، ضعف دانش و تکنولوژی، انحصارات موجود در بازار و تعرفه‌ها روبروست و تدوین استراتزی بلندمدت صنعت خودرو می‌تواند این بحران را تا حد زیادی برطرف نماید.

در این راستا واردات خودرو اعم از کارکرده یا نو، تولید خودرو، قراردادهای مشترک و ... همگی در راستای استراتزی بلندمدت تعریف خواهد شد.

در این گزارش سه توصیه مهم به سیاستگذاران صنعتی و دولت چهاردهم صورت گرفته است. در این راستا توصیه‌های سه گانه بر خصوصی‌سازی ، حذف سامانه یکپارچه فروش و توقف قیمت‌گذاری دستوری استوار است.

 بر این اساس تاکید شده است خصوصی سازی نه ب عنوان هدف، بلکه به عنوان ابزاری برای تحقق سایر اهداف عالیه پرداخته شود.

در عین حال سامانه یکپارچه فروش را تدوین کنندگان این گزارش نشانی از دخالت دولت در بازار دانسته و اعلام کرده‌اند این سامانه موجب توسعه دلالی می‌شود. از این رو حذف آن توصیه شده است. خروج از قیمت‌گذاری دستوری نیز سومین و مهمترین پیشنهاد ارائه شده به دولت چهاردهم تلقی می‌شود.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما