چرا سعید زرندی گزینه مطلوبی برای وزارت صمت است؟ + جزئیات

اقتصاد 100 - یکی از گزینه هایی که این روزها از او با عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد می شود؛‌ سعید زرندی است

چرا سعید زرندی گزینه مطلوبی برای وزارت صمت است؟ + جزئیات

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و پیچیدگی های رفع معضلات اقتصادی، انتخاب وزیران اقتصادی در دولت جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع یکی از عوامل کاهش علاقه مردم به مشارکتهای سیاسی – اجتماعی، افزایش فشارهای اقتصادی است و تا زمانی که شاهد کاهش معضلات اقتصادی و افزایش رونق و رشد اقتصادی در کشور نباشیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم امید و اعتماد مردم به مسئولان افزایش یابد. طبیعتا رفع مشکلات اقتصادی، مستلزم نگرشی عمیق، راهبردی و چند لایه در کلیه ساختارهای مرتبط با اقتصاد کشور است و در این میان، نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار بااهمیت است؛ وزارتخانه ای که با گستره وسیع فعالیتها در حوزه های متعدد صنعتی، معدنی و بازرگانی، نقش مهمی در ایجاد رونق اقتصادی در کشور ایفا می کند. هر کدام از نقش های وزارت صمت، تاثیر غیر قابل انکاری در رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت و این امر، حساسیت انتخاب سکانداری باتجربه، کاردان و متخصص را برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه دوچندان می کند.

وزارت صمت نیازمند سکانداری چهره ای جوان و با انگیزه و خارج از دایره تکراری وزرای پیشین در راس است؛ چراکه شعار دولت جدید، بهره گیری از مدیران جوان و خروج از دور تسلسل گذشته بوده است. در چنین شرایطی، انتخاب وزیری جوان و در عین حال دارای تجربه در وزارتخانه استراتژیک صمت که از ساختارهای پیچیده ای برخوردار است، بهترین انتخاب برای این وزارتخانه محسوب می شود.

اگر نیازهای وزارت صمت و شعارهای دولت منتخب را که با استقبال افکار عمومی مواجه شده به موازات یکدیگر در نظر بگیریم، به گزینه ای می رسیم که نه تنها جوان و باانگیزه و متخصص است، بلکه از تجربه مطلوبی در ساختار وزارت صمت برخوردار است و می تواند بدون فوت وقت، کشتی وزارت صمت را به ساحل آرامش رهنمون سازد. این گزینه، سعید زرندی است؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی که از دو دهه پیش وارد وزارت صمت شد و تجربیات فراوانی اندوخته است. او بالا رفتن از پله های ترقی را از دفتر آمار وزارت صنایع و معادن وقت به عنوان کارشناس آغاز کرد و گام به گام مسئولیتهای مختلفی را تجربه کرد و سرانجام نه به صورت آسانسوری، بلکه با تکیه بر شایستگی های خود، به معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و جانشین وزیر در کمیسیون اقتصادی دولت و شوراهای اقتصادی رسید.

او از یک سو جوان و با انگیزه و دارای تحصیلات مفید آکادمیک است و از سویی دیگر از تجربه مفید و موثر در وزارت صمت و سازمان های استانی و به تبع آن آشنایی کامل با لایه ها و ساختارهای این وزارتخانه راهبردی و استراتژیک برخوردار است. تجربیات او در دو دهه اخیر موجب شده ارتباط مفید و موثری با تشکل های مختلف صنعتی و معدنی و بازرگانی و همچنین بخش خصوصی برقرار کند و به خوبی با توانمندی ها و همچنین نیازهای بخش خصوصی به عنوان شریک موثر وزارت صمت آشناست. از دیگر ویژگی های مثبت او روحیه مشورت پذیری و اعتقاد به خرد جمعی است که غالب افرادی که طی این دو دهه با او همکاری داشته اند به آن معترفند.

آشنایی با ملزومات صنعتی مدرن، بهره مندی از نگرش استراتژیک به عرصه تولید و تجارت، و همچنین برخورداری از تجربه کافی در عرصه های تولید، تجارت و بازرگانی، از ویژگی های مهمی است که اگر وزیر آتی صمت از آن بهره مند نباشد، این وزارتخانه در مسیر حرکت خود دچار چالش خواهد شد و خوشبختانه افرادی که از نزدیک با زرندی کار کرده اند یا در بخش خصوصی با او تعامل داشته اند معترفند که او بیش از سایر گزینه های مطرح برای وزارت صمت، از این ویژگی ها برخوردار است.

اکنون زمان آن رسیده که وزیری جوان و در عین حال دارای تجربه از بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت، سکاندار این وزارتخانه شود تا با گذر از اسامی تکراری و کلیشه ای، شاهد وزش نسیمی جدید در این وزارتخانه باشیم. فراموش نکنیم انتخاب گزینه صحیح و مناسب برای وزارت صمت با توجه به گستره وظایف آن در حوزه تولید و تجارت، دولت آقای پزشکیان را در دستیابی به بخش مهمی از اهداف و وعده های خود یاری خواهد داد و همین امر انتخاب آقای زرندی را به عنوان گزینه ای کارآمد و باتجربه، که علاوه بر تجارب فراوان، از سلامت کامل اقتصادی هم برخوردار است به انتخابی مطلوب تبدیل می کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما