حرارت بازار اجاره بالا رفت/ دومین ماه تابستان هم با گرانی اغاز شد

بازار اجاره مسکن این روزها با افزایش شدید حرارت روبروست .

 به گزارش اقتصاد 100، هر چند دولت سیزدهم وعده مهار نرخ تورم در بازار اجاره را داده بود اما گزارش‌های رسمی نیز نشان می‌دهد تورم در بازار اجاره حتی از تورم عمومی کشور نیز فراتر رفته است .

 همواره بازار اجاره با افزایش شدید تقاضا از خرداد ماه تا نیم اول شهریور روبروست و طرح‌ها و برنامه‌های اعلامی نیز هیچ کدام نتوانسته است زمینه را برای مهار رشد قیمت در این بازار مهیا کند .

گزارش رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد شاخص کرایه مسکن در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل به ترتیب 3.5 و 3.8 درصد افزایش یافته است. در خرداد ماه نیز شاخص قیمت مسکن اجاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در تهران 47 ردصد و در سایر مناطق شهری 51.6 درصد افزایش یافته است. نکته مهم اینجاست که تورم عمومی کشور در محدوده 36 درصد گزارش شده است .

 بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که میزان اجاره‌بها از یک حقوق کامل نیز در بسیاری موارد فراتر است و این وضعیت سبب شده است رفاه خانوار ایرانی بابت تامین مسکن به شدت آسیب ببیند.

در دومین ماه از تابستان نیز بازار اجاره همچنان بر مدار گرانی قرار گرفته است و گزارش‌های رسیده از مستاجران و مشاوران املاک فعال نشان از ان دارد که روند حاکم بر بازار دستخوش تغییر نشده است.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما