قیمت طلا در روز حساس بازار چقدر شد؟/ دلالان رودست خوردند

در حالی که در مهمترین روز تاریخ معاصر ایران قیمت ارز در بازارهای جهانی افزایشی در محدوده 13 دلار را تجربه کرد، بهای طلا در بازارهای ایران دستخوش تغییر محسوسی نشد.

قیمت طلا در روز حساس بازار چقدر شد؟/ دلالان رودست خوردند

 به گزارش اقتصاد 100،در پی اعلام خبر شهادت رییس‌جمهوری و همراهانش برخی سودجویان برای بالا بردن قیمت‎ها در بازار اقلام سرمایه‌ای تلاشی ناکام را در دستور کار قرار دادند.

این در حالی است که به کف رسیدن تقاضا و توقف خرید و فروش در برخی ساعات اولیه روز سبب شد قیمت طلا در بازار ایران بتواند رشد فزاینده‌ای که در اولین ساعات روز تجربه کرده بود را جبرن کند.

در پی افزایش پنج هزار تومانی نرخ دلار از صبح امروز، بهای طلا و سکه نیز در بازار روندی افزایشی را تجربه کرد به طوری که هر گرم طلا به قیمت سه میلیون و 550 هزار تومان معامله گردید. در عین حال قیمت سکه‌ی تمام بهار آزادی نیز تا محدوده‌ی 41 میلیون و ششصد هزار تومان پیش رفت اما با بازگشت آرامش به بازار ارز و دخالت بازارساز وضعیت در بازار طلا و سکه نیز عادی شد.

قیمت هر گرم طلا در بازار ایران کاهشی در حدود 231 هزار تومان را تجربه کرد و هر گرم طلای 18 عیار در این روز مهم سه میلیون و 369 هزار تومان معامله گردید.

قیمت سکه تمام بهار آزادی امامی نیز با عقب‌نشینی محسوس به 40 میلیون و دویست هزار تومان رسید. در عین حال هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت 37 میلیون و 225 هزار تومان معامله گردید .

نوسان قیمت نیم‌سکه نیز هشتصد هزار تومان بود . این قطعه از سکه از قیمت بیست و چهار میلیون تومان به قیمت 23 میلیون و دویست هزار تومان رسید.

 فعالان بازار میزان نوسان قیمت ربع سکه را در روز شهادت رییس‌جمهوری ششصد هزار تومان عنوان کردند به طوری که هر قطعه ربع سکه از قیمت 15 میلیون و 500 هزار تومان به قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان رسید.

این کاهش در شرایطی رخ داد که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش بیش از 15 دلار به 2430 دلار و 51 سنت رسید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما