تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی

اقتصاد 100- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع بزرگ گازی کشور خبر داد و گفت: این مجموعه با بهره‌مندی از توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان پرتلاش، تأمین‌کننده ۷۵ درصد از گاز مورد نیاز کشور است.

تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس‌جنوبی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، گفت: ارتش سیزده نفره مجتمع گاز پارس‌ جنوبی با همه توان برای تولید گاز موردنیاز در کشور آماده است و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای چرخش اقتصاد و عزت کشور حرکت می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون سهم گاز از سبد انرژی فسیلی کشور ۷۳.۷ درصد و سهم پارس جنوبی از تأمین این نیاز کشور بیش از ۵۰ درصد از این مقدار است که در مجموع تولید و وجود ۵۰ درصد از مخازن ذخیره‌سازی گاز ایران ۷۵ درصد گاز کشور در ۱۳ پالایشگاه این مجتمع تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: امروز گاز به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده انرژی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولیدات صنایع مختلف تجاری، صنعتی، گردشگری و برای همه فصل‌های سال اهمیتی بسیار دارد، با این جایگاه و اهمیتی که تأمین گاز در امنیت، تولید، صنعت و تجارت کشور به‌دست آورده است، دیگر نمی‌توان شاخص اوج مصرف و اهمیت ویژه آن را تنها برای فصل سرد سال در نظر گرفت و باید در همه ماه‌های سال به آن توجه ویژه و نگاهی ژرف داشت.

باهوش اظهار کرد: با برنامه‌ریزی شاخص می‌توان به تولید و فرآورش گاز و محصولات جانبی سرعت داد و در سایه همدلی و کارگروهی، فعالیت نو و فناورانه بهترین اقدام‌ها را در مجتمع گاز پارس جنوبی ثبت کرد.

وی به جایگاه رفیع سرمایه انسانی در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی اکنون با ۱۷ هزار و ۸۸۹ نفر نیروی کارآمد به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی فعال هستند و این مجتمع گازی روزانه توانایی تولید ۷۵۰ هزار میلیون متر مکعب گاز را داراست.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین از ظرفیت تولیدی میعانات گازی و مشتقات آن سخن گفت و ادامه داد: توانایی تولید روزانه ۲۵ هزار تن گاز مایع و ارسال به اسکله برای بخش صادرات و ذخیره سازی ۷۵۰ هزار بشکه در روز بخشی از فعالیت‌های مهم و حیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

باهوش به کسب افتخارات متعدد همکاران و فرزندان کارکنان این مجتمع در مسابقات مهم اشاره و بیان کرد: کسب مقام نایب قهرمانی آتش نشانان کشور و حضور تیم منتخب آتش‌نشانان مجتمع پارس‌جنوبی به‌عنوان تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جهانی که سبب کسب مقام دهم در میان ۲۸ کشور شرکت‌کننده شد و حضور مقتدرانه فرزندان دختر زیر ۱۷ سال کارکنان در مسابقات المپیاد ورزشی شرکت ملی گاز و کسب عناوین مهم قهرمانی، تنها بخش‌هایی از این افتخارهای مهم در مجتمع است.

وی تأکید کرد: متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با اقتدار و آمادگی کامل به‌عنوان سرباز کشور در سنگر اقتصادی، خدمت صادقانه خود را برای آسایش و رفاه هموطنان و تأمین گاز موردنیاز مردم در فصل سرد سال با شتاب ادامه خواهند داد.

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما