مجموع تلفات زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه از 50 هزار نفر گذشت

اقتصاد100- پس از آن که ترکیه اعلام کرد بیش از 44 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، تعداد جانباختگان زمین لرزه های ترکیه و سوریه از 50000 نفر گذشت. یک مقام دولتی روز جمعه گفت که ترکیه کار بازسازی خانه‌ها را پس از زلزله های ویرانگر این ماه آغاز کرده است.

مجموع تلفات زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه از 50 هزار نفر گذشت

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، سازمان مدیریت بلایای طبیعی ترکیه اعلام کرد که مجموع تعداد قربانیان در این کشور پس از وقوع زمین‌لرزه های جمعه‌شب به 44218 نفر افزایش یافت. در سوریه، آخرین آمار اعلام شده کشته شدگان به 5914 نفر افزایش یافت و بنابراین مجموع تلفات زمین‌لرزه در این دو کشور به بیش از 50000 نفر رسید.

بیش از 160 هزار ساختمان با 520 هزار واحد مسکونی پس از زمین لرزه 6 فوریه فرو ریخت یا به شدت آسیب دید.

رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در مواجهه با انتخابات پیش رو، متعهد شده است که خانه ها را ظرف یک سال بازسازی کند، اگرچه کارشناسان بر این باورند که مقامات باید نکات ایمنی را بر سرعت ترجیح دهند. برخی از ساختمان‌ها که قرار بود در برابر لرزش مقاومت کنند با وقوع حوادث اخیر فرو ریختند.

یک مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «برای انجام چندین پروژه، مناقصه و قرارداد انجام شده است و روند بازسازی بسیار سریع پیش می رود.»

مقامات می گویند برای بسیاری از افراد بی خانمان چادر فرستاده شده است، اما مردم گزارش کرده اند که دسترسی به آنها مشکل است.

ملک، 67 ساله، که بیرون از یک مدرسه در شهر حسه برای جمع آوری کمک در صف منتظر بود گفت: «من هشت فرزند دارم. ما در یک چادر زندگی می کنیم. قسمت بالای چادر خیس و زمین نمناک است.»

این مدرسه به عنوان مرکز توزیع کمک‌ها توسط گروهی از داوطلبان به نام Interrail Turkey استفاده می شود. یکی از داوطلبان، سومیه کارابوچک، گفت که کمبود چادر همچنان بزرگترین مشکل است.

دولت اردوغان موجی از انتقادات را به دلیل واکنش خود به ویرانی‌ها و آنچه که بسیاری از ترک ها می‌گویند سال ها عدم اجرای کنترل کیفیت ساخت و ساز بوده، متحمل شده است.

وی گفت که برنامه اولیه دولت ترکیه اکنون ساخت 200 هزار آپارتمان و 70 هزار خانه روستایی با هزینه حداقل 15 میلیارد دلار است. بانک آمریکایی جی پی مورگان برآورد کرد که بازسازی خانه ها و زیرساخت ها 25 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

برنامه توسعه سازمان ملل اعلام کرد که تخمین می زند زلزله 1.5 میلیون نفر را بی خانمان کرده و 500 هزار خانه جدید مورد نیاز است.

این نهاد تخمین می زند که این فاجعه بین 116 میلیون تا 210 میلیون تن آوار تولید کرده است، در حالی که پس از زلزله شمال غرب ترکیه در سال 1999، این رقم 13 میلیون تن بود.

ترکیه همچنین مقررات جدیدی را صادر کرد که براساس آن شرکت ها و موسسات خیریه می توانند خانه و محل کار بسازند تا به وزارت شهرسازی برای امدادرسانی به افراد نیازمند اهدا کنند.

بسیاری از بازماندگان منطقه جنوب ترکیه که در اثر زلزله آسیب دیده را ترک کرده اند یا در چادرها، خانه های کانتینری و سایر محل های اقامتی تحت حمایت دولت اسکان داده شده اند.

در آنتاکیا، سعید سلیمان ارتوغلو، 56 ساله، آنچه از انبارش باقی مانده بود را از مغازه خود که آسیب ندیده بود، بارگیری کرد. او پس از اینکه خانه و مغازه اش از اولین لرزش جان سالم به در برد اما نه لرزه بعدی، گفت: «ظروف شیشه ای بسیار زیبا بودند، بیشتر از حد معمول، اما همه چیز خراب شد.» او تخمین زد که فقط 5 درصد از اجناسش سالم مانده است.

او اضافه کرد: «ما چه کار می توانیم بکنیم؟"این کار خداست و اراده خدا همیشه دارای برکت است.»

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما