امیدواری کرواسی برای جلوگیری از رکود اقتصادی

اقتصاد100- وزیر دارایی کرواسی در پاسخ به سوالی درباره ادامه رشد قیمت‌ها و اقدامات دولت گفت که فشارهای تورمی در یک ماه گذشته نیز افزایش یافته است که البته او را خوشحال نمی‌کند، اما به آینده امیدوار است.

امیدواری کرواسی برای جلوگیری از رکود اقتصادی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100، مارکو پریموراچ به خبرنگاران گفت: «فشارهای تورمی‌ به طور کلی در جهان رو به افزایش است. واقعیت این است که اگر از سال آینده صحبت کنیم، از نظر رشد اقتصادی کاهش قابل توجهی پیش ‌بینی می‌شود و حتی پیش ‌بینی می‌شود که یک سوم کشورها دچار رکود شوند.» پریموراچ در مورد افزایش تورم گفت: «این یک واقعیت است که اگر مهمترین شرکای تجاری خارجی ما در رکود قرار گیرند و این را بتوان به نحوی از داده‌ها خواند، کرواسی نیز مصون نخواهد ماند.»

وی افزود: «در خصوص بسته اقدامات، انتظار داریم با نزدیک شدن به پایان سال تورم کاهش قابل توجهی داشته باشد. بخشی از اقدامات در اکتبر اجرایی شد، بنابراین انتظار داریم تا پایان سال تورم کاهش پیدا کند و طبق برآورد ما به نوعی میانگین نرخ باید حدود 10 درصد باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «ورود به منطقه یورو به خودی خود نباید بر افزایش هزینه‌های زندگی تأثیر بگذارد. آخرین کشورهایی که به منطقه یورو پیوستند و یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفتند با تورم حدود 0.2 تا 0.4 درصد مواجه بودند. تورمی‌که در حال حاضر شاهد آن هستیم مطلقا ربطی به ورود به یورو ندارد. تاثیرات مثبت مسیر ورود به یورو قابل توجه و در حال حاضر قابل مشاهده است، از افزایش رتبه اعتباری، که قطعا در هزینه‌های استقراض منعکس خواهد شد، تا الحاق کرواسی به مکانیسم تثبیت اروپا، و همچنین برخی از حقایقی که مطمئنا تاثیر مثبتی بر اقتصاد کرواسی خواهد داشت نیز وجود دارد.»

پریموراچ همچنین گفت که صندوق بین المللی پول نتایج رشد خوبی را برای کرواسی در سال جاری و آینده پیش بینی می‌کند. وی ادامه داد: «ما انتظار داریم که فعالیت های اقتصادی کاهش یابد. در مقایسه با پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول، وقتی در مورد سال آینده صحبت می‌کنیم، تا حدودی محتاط تر هستیم. بنابراین برآورد نرخ رشد ما 0.7 درصد است که به این معنی است که انتظار کاهش قابل توجهی داریم. با این حال، من فکر می‌کنم که ما دلایل کافی برای این باور داریم که کرواسی وارد رکود نخواهد شد. ما همچنین بودجه قابل توجهی از اتحادیه اروپا داریم و از طریق اجرای برنامه ملی بهبود و تاب آوری، اصلاحات و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را انجام می دهیم که قطعا باید تاثیر مثبتی بر رشد اقتصادی داشته باشد.»

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما