معرفی خط لوله زیردریایی گاز و انرژی سبز بارسلونا-مارسی

اقتصاد100- دولت‌های اسپانیا، پرتغال و فرانسه روز پنجشنبه اعلام کردند که یک خط لوله در زیر دریا را برای انتقال هیدروژن و گاز بین بارسلونا و مارسی خواهند.

معرفی خط لوله زیردریایی گاز و انرژی سبز بارسلونا-مارسی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال گفت: «این مسیر که بارمار نام دارد، عمدتا برای پمپاژ هیدروژن سبز و سایر گازهای تجدیدپذیر استفاده می شود، اما به طور موقت امکان انتقال مقدار محدود گاز طبیعی را برای کمک به کاهش بحران انرژی اروپا فراهم می کند.»

اروپا در مواجهه با فشار روسیه که پس از اعمال تحریم‌های غرب در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، به تدریج جریان گاز را کاهش داد، در تلاش است تا منابع انرژی جایگزین را تضمین کند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا به خبرنگاران در بروکسل، جایی که رهبران سه کشور روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند، گفت: «این خط لوله پاسخی به درخواست همبستگی شرکای اروپایی ما در برابر باج خواهی پوتین است.»

رهبران سه کشور توافق کردند که در آلیکانته اسپانیا در 9 دسامبر برای تصمیم گیری در مورد جدول زمانی ساخت و ساز و نحوه تامین مالی این پروژه دیدار کنند.

در میان مقاومت فرانسه، اسپانیا و ایتالیا پیش از این ایده ساخت خط لوله زیر آب بین دو کشور را مطرح کرده بودند.

اسپانیا استدلال کرده بود که توسعه این خط لوله می تواند در کمتر از یک سال انجام شود، در حالی که فرانسه اعلام کرده بود که انتظار دارد ساخت آن چندین سال طول بکشد.

به گفته موسسه مشاوره وود مکنزی، اسپانیا در سه ماهه اول سال 2022، 20 درصد از سرمایه گذاری های جهانی در زمینه هیدروژن سبز را به خود اختصاص داده است.

اسپانیا بزرگترین ظرفیت گازی‌سازی مجدد گاز طبیعی مایع در اتحادیه اروپا را دارد که 33 درصد کل گاز طبیعی مایع و 44 درصد از ظرفیت ذخیره سازی آن را به خود اختصاص داده است. ایالات متحده و نیجریه از جمله تامین کنندگان کلیدی گاز طبیعی مایع به اسپانیا هستند که از الجزایر نیز گاز دریافت می کند.

کشورهایی مانند آلمان که از لحاظ تاریخی بیشتر در معرض واردات روسیه بوده‌اند به دنبال راه‌کار‌های متعددی هستند تا شکاف های ایجاد شده در نتیجه تصمیم روسیه برای محدود کردن عرضه را پر کنند.

پایان پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما