سبقت جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های انتخابات

اقتصاد 100-نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان با برتری اندک اما متمایز در رقابت‌های انتخاباتی میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا از دموکرات‌ها پیش افتاده‌اند. عامل اصلی چنین پیشروی به اقتصاد و تورم نگران‌کننده در ایالات متحده بازمی‌گردد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مساله اقتصادی در صدر اولویت رای‌دهندگان قرار دارد. جمهوری‌خواهان با ۴۹درصد در مقابل دموکرات‌ها با ۴۵درصد، صف‌آرایی کرده‌اند.

سبقت جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های انتخابات

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100،نظرسنجی کالج سیه‌‌نا و نیویورک‌‌تایمز نشان می‌‌دهد که جمهوری خواهان با برتری محدود اما متمایز وارد هفته‌های پایانی رقابت برای کنترل کنگره می‌‌شوند؛ زیرا اقتصاد و تورم به‌عنوان نگرانی‌‌های غالب افزایش یافته است و به حزب جمهوری‌‌خواهان این جسارت را می‌دهد تا قدرت را از دموکرات‌‌ها در انتخابات میان‌دوره‌‌ای در ماه آینده پس بگیرند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این نظرسنجی نشان می‌‌دهد که ۴۹درصد از رای‌‌دهندگان احتمالی گفته‌‌اند که قصد دارند به یک جمهوری‌‌خواه رای دهند تا نماینده آنها در کنگره در ۸نوامبر باشد؛ درحالی‌که ۴۵درصد قصد داشتند به یک دموکرات رای دهند. 

نتیجه به‌دست‌آمده نشان‌دهنده بهبودی برای جمهوری‌‌خواهان از سپتامبر است؛ زمانی که دموکرات‌‌ها در آخرین نظرسنجی تایمز و سیه‌‌نا در میان رای‌‌دهندگان احتمالی از برتری ۳ درصدی برخوردار بودند. با مهار نشدن تورم و کاهش پیوسته بازار سهام، سهم رای‌‌دهندگان احتمالی که می‌‌گویند نگرانی‌‌های اقتصادی مهم‌ترین مسائلی است که آمریکا با آن مواجه است از ژوئیه به ۳۶درصد از ۴۴درصد افزایش یافته است. این موضوع بسیار بیشتر از هر موضوع دیگری رای‌‌دهندگان را مجاب کرده است به جمهوری‌‌خواهان رای بدهند. بر این اساس رای‌دهندگانی که بیشتر به مسائل اقتصادی توجه دارند، اکثرا با اختلاف دو به یک طرفدار جمهوری‌‌خواهان بودند.

هم رای‌‌دهندگان دموکرات‌‌ها و هم رای‌‌دهندگان جمهوری‌‌خواهان تا حد زیادی پشت نامزدهای کنگره حزب خود متحد شده‌‌اند. اما این نظرسنجی نشان داد که جمهوری‌‌خواهان در مقایسه با سه امتیاز برتری دموکرات‌‌ها در سپتامبر توانسته‌‌اند در این ماه رای بیشتری از مستقل‌‌ها را به سمت خود جذب کنند و در میان مستقل‌‌ها با ۱۰درصد آرا از دموکرات‌‌ها پیشی بگیرند. بزرگ‌ترین تغییر مربوط به زنانی بود که به‌عنوان رای‌‌دهندگان مستقل شناخته شدند. در ماه سپتامبر، آنها با ۱۴امتیاز از دموکرات‌‌ها حمایت کردند. اکنون، زنان مستقل با ۱۸امتیاز از جمهوری‌‌خواهان حمایت می‌‌کنند که یک نوسان چشمگیر به‌‌حساب می‌‌آید.

انتهای پیام

منبع : دنیای اقتصاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما