وزیر نیرو: مهمترین مطالبه سنندجی‌ها با بهره برداری از پروژه آبرسانی محقق شد

اقتصاد 100- وزیرنیرو گفت: با بهره برداری از پروژه آبرسانی سنندج یکی از مطالبه های به حق و اصلی مردم سنندج که استفاده از آب با کیفیت و سالم بود، امروز محقق شد.

وزیر نیرو: مهمترین مطالبه سنندجی‌ها با بهره برداری از پروژه آبرسانی محقق شد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در دیدار رییس جمهور با مردم سنندج که در سالن آزادی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کردستان سرزمین فرهنگ و هنر، فداکاری‌های بزرگ و سرزمین مردان و زنان غیور است، خدمت به این مردم بزرگترین مدال برای ما است.

وی افزود: کردستان ظرفیت‌های بی نظیری در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، باغداری، معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و غیره دارد، اما کلید توسعه این ظرفیت‌ها آب است تقاضایی که همواره مردم این استان از مسوولان داشتند و بارش‌های خوب و ظرفیت‌های خوب آبی در استان شرایطی فراهم کرد که بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ها در مسیر توسعه استان اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: در اولین سفری که به این استان داشتم (در شروع دولت سیزدهم) به همراه استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استانی از تمام طرح‌های آبی استان شامل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌هایی که شروع نشده بود و طرح‌هایی که با پیشرفت اندک در مسیر تامین منابع مالی گیر کرده بود بازدید شد.

وی یادآور شد: در این سفر اولویت‌ها تعیین و خواسته‌های مردم بررسی شد و با ظرفیت‌های در اختیار در نقاط مختلف، طرح‌های ویژه و اولویت‌دار استان تعیین شد که یکی از این طرح‌ها آبرسانی به شهر سنندج بود.

محرابیان افزود: بیشترین خواسته و مطالبه مردم استان بویژه مردم سنندج ارتقای کمی و کیفی آب این شهر بود، شرایط کمی و کیفی آبی که از سد قشلاق تامین می‌شد بخاطر تغذیه گرایی سد با مشکلاتی همراه بود و آب بوی بد و طعم نامناسب داشت و مهمترین مطالبه مردم سنندج حل این مشکل بود.

وی با بیان اینکه در اوایل دولت این پروژه ۱۵ درصد پیشرقت داشت، لذا این خواسته به دولت منتقل شد و با تاکیدات رییس جمهور، تامین منابع مالی انجام شد و در سفر رییس جمهور در تیرماه جاری به استان نیز بر تامین منابع مالی این پروژه به هر شیوه ای و بهره برداری از آن قبل از فصل زمستان تاکید شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ابتدای سال جاری این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: پس از آن و بعد از هشت ماه، امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم که به صورت معناداری کمیت و کیفیت آب را ارتفا داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب سنندج از طریق ۲ تصفیه خانه شماره یک و ۲ تامین می‌شود یادآور شد: تصفیه خانه شماره یک هفته یپش وصل و وارد شبکه شد و ۶۰ درصد آب شهر را تامین می‌کند، اقدامات تکمیلی تصفیه خانه شماره ۲ هم انجام شد و خط انتقال به این تصفیه‌خانه وصل و امروز آب مورد نیاز سنندج از محل ۲ تصفیه خانه از سد آزاد تامین می شود.

محرابیان یادآور شد: در موضوع طرح‌های آبی استان، طرح‌های دیگر از جمله سدها و خطوط انتقال در شهرستان‌ها و شبکه‌های آبرسانی مدنظر است و سرعت پیشرفت طرح های آب مناسب است و امیدواریم تا پایان دولت هر چند ماه یکبار شاهد افتتاح طرح‌های آبی باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایرنا


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما