افزایش قیمت به پیاز می رسد؟

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: اخذ عوارض ۱۰۰ درصدی صادرات پیاز تنها منجر به کندی صادرات می شود، درحالیکه اجرای الگوی کشت راهکار اصلی تنظیم بازار است.

افزایش قیمت به پیاز می رسد؟

به گزارش اقتصاد100، رضا نورانی گفت: هم اکنون آمار دقیقی از تولید و صادرات به سبب عدم الگوی کشت مناسب در کشور وجود ندارد که این امر منجر به صادرات بی رویه و برهم خوردن نظم بازار می شود.

او افزود: در مواقعی که صادرات پیاز و گوجه فرنگی آزاد است صادرکنندگان به دنبال بازار مناسب هستند تا محصولات خود را صادر کنند که در نهایت این امر منجر به کمبود در بازار داخل می شود.

نورانی ادامه داد: با کمبود کالا و گرانی قیمت دربازار، مسئولان به یکباره تصمیمات شبانه و خلق الساعه  همچون وضع عوارض ۱۰۰ درصدی برای صادرات اتخاذ می کنند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه وضع عوارض ۱۰۰ درصدی راهکار تنظیم بازار پیاز نیست، گفت: اتخاذ عوارض  فقط منجر به کندی صادرات می شود، زیرا صادرکننده قرارداد خود را از قبل بسته و در نتیجه مجبور است در صورت فسخ قرارداد، خسارت دهد یا قیمت‌ها را تغییر دهد.

نورانی گفت: با توجه به آنکه آمار دقیقی در خصوص تولید و نیاز بازار داخل نداریم، از این رو اجرای مصوبه الگوی کشت راهکار تنظیم بازار داخل است و همواره وزارت جهاد کشاورزی باید با تشکل های تولیدی و صادراتی در خصوص صادرات وارد مذاکره شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما