اختصاصی اقتصاد 100/ عضو کمیسیون کشاورزی

از وزیر جدید کشاورزی انتظارمعجزه نداریم اما برنامه جدید می خواهیم

اقتصاد 100-عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از وزیر جدید انتظار معجزه نداریم اما با توجه به ظرفیت های کشاورزی کشور انتظار تغییر رویکرد و برنامه های جدید داریم.

از وزیر جدید کشاورزی انتظارمعجزه نداریم اما برنامه جدید می خواهیم

رضا حاجی پورنماینده آمل درمجلس دوازدهم با اشاره به اینکه نوع نگاه در بخش کشاورزی باید تغییر کند افزود: ویتنام به اندازه سه استان کشور ما وسعت دارد اما با وجود همجواری در کنار آب شور دریا 40 میلیون تن شلتوک تولید می کند، بنابراین ما هم می توانیم جز صادرکنندگان برنج به دنیا باشیم.

وی تصریح کرد: هنوز در بخش کشاورزی به خود باوری و شناخت ظرفیت های کشور نرسیدیم، با داشتن چهار فصل، داشتن دریا در شمال و جنوب کشور نمی توانیم از این شرایط بهره مند شویم،17 استان کشور قابلیت کشت برنج را دارد ومی گویند آب نیست.

نماینده آمل با اشاره به اینکه دنیا به سمت استفاده از آب شیرین کن های برای بخش کشاورزی رفته گفت:عربستان همانطور که رتبه اول خرما را دارد،چند سال دیگر جز صادر کنندگان بزرگ گندم دنیا خواهد شد، چون از پیشرفت های مهم بخش کشاورزی استفاده می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: برنج خوراک ظهر وشب مردم است اما می گویند جز پنج اولویت اول نیست در صورتیکه این کالا جز زنجیره غذایی است.لذا باید در بخش های مختلف به دنبال طرح و برنامه های جدید باشیم،حتی مجلس قوانینی را در راستای حمایت از بخش کشاورزی تصویب نماید.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما