اختصاصی اقتصاد 100 / دبیر انجمن خودروسازان:

کاری که احمدی نژاد شروع کرد و روحانی رو رئیسی ادامه دادند!

اقتصاد 100- احمد نعمت بخش گفت: ورود دولت به قیمت‌گذاری دستوری در دوره آقای احمدی نژاد آغاز شد اما با وجود روشن شدن نتایج همچنان این روند ادامه دارد .

کاری که احمدی نژاد شروع کرد و روحانی رو رئیسی ادامه دادند!

دبیر انحمن خودروسازان در گفتگو با اقتصاد 100 با تاکید بر اینکه صنعت خودرو مانند بسیاری از صنایع دیگر درگیر بحران قیمت‌گذاری دستوری است، گفت: خاطرم هست در دوره آقای احمدی نژاد برای مهار قیمت و مدیریت تورم، به جای سیاستگذاری دقیق و اقتصادی به کنترل قیمت رو آوردند و نتیجه این شد که دولت کار اصلی خود را کنار گذاشت و شروع به قیمت گذاری لبنیات  کمپوت و کنسرو کرد .

وی در توضیح این مطلب افزود: در اثر اجرای این سیاست حجم ماست و شیر موجود در ظرف‌ها کوچک شد و مقدار مواد غذایی اعم از کمپوت و کنسرو آب رفت و پنیرها کوچک شد اما در نهایت این سیاست گریبان صنایع بزرگی چون خودروسازی را نیز گرفت و حاصل آن زیان های بزرگ و هنگفت در کنار کاهش کیفیت بوده است .

او با تاکید بر اینکه تجربه جهان در این حوزه راهگشاست، تاکید کرد: شما آلمان و فرانسه و ... را ببینید . ایا شورای رقابت و سازمان فلان و بهمان دارند؟ دولت وظیفه اصلی خود که سیاستگذاری است را انجام می دهد و شرایط تولید را تسهیل می کند و در عمل نیز بنگاه تولیدی در تلاش است با کسب سود، نسبت به تولید و فروش محصول اقدام کند .

وی به زیان هنگفت خودروسازان در نیمه اول سال اشاره کرد و گفت: خودروسازان در نیمه اول سال بیش از 34 هزار میلیارد تومان زیان داده اند و آیا این زیان برای تغییر ریل سیاستگذاری کافی نیست؟

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما