اقتصاد ۱۰۰ گزارش می دهد؛

واتساپ و اینستاگرام وصل می‌شوند؟

اقتصاد ۱۰۰- آیا واتساپ و اینستاگرام وصل می‌شوند؟ صحبت‌های اخیر وزارت ارتباطات نشان می‌دهد٬ فیلتر واتساپ و اینستاگرام دائمی خواهد شد.

واتساپ و اینستاگرام وصل می‌شوند؟

به گزارش خبرنگار سرویس کسب و کار اقتصاد 100، آیا واتساپ و اینستاگرام وصل می‌شوند؟ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرده است که «مایه خوشحالی است که از پلتفرم‌های آمریکایی بی نیاز شده‌ایم.»

البته پیش از این هم سردار غلامرضا جلالی، فرمانده پدافند غیرعامل از دستور شورایعالی امنیت ملی مبنی بر فیلتر اینستاگرام و واتساپ خبر داد و گفت: «تا زمانی که این شرکت ها تعهد ندهند که قوانین کشور ما را رعایت کنند این مصوبه ادامه دارد.»

این گفته مقامات مسئول نشان می‌دهد فیلتر اینستاگرام و واتساپ ادامه‌دار است و حال به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های ایرانی از جمله روبیکا جایگزین اینستاگرام شود.

مقامات دولتی در حالی به فیلترینگ برخی اپلیکیشن‌های خارجی در ایران پافشاری می‌کنند که نیروی انسانی با تصویب طرح صیانت ناامید شدند.

درهمین رابطه حامد بیدی، کارشناس فناوری از فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ خبر داد و به اقتصاد 100 گفت: نگاه کلی حاکمیت این است که با فیلترینگ این دو اپلیکیشن کاربران را کوچ اجباری و به سمت بومی‌گرامی سوق دهند.

او توضیح داد: زمانی سال گذشته طرح صیانت مطرح شد این اراده برای فیلترکردن این دو اپلیکیشن‌های خارجی وجود داشت اما اعتراض‌های اخیر بهانه‌ای شده است که این دو اپلیکیشن فیلتر بماند.

بیدی بیان کرد: به نظر می‌رسد با صحبت‌های اخیر مسئولان این پلتفرم‌های خارجی مسدود بماند کما اینکه شنیده‌ها حاکی از این است احتمال دارد فیلترشکن‌ها را نیز مسدود کنند که دیگر با فیلترشکن نیز این دو پلتفرم برای همیشه مسدود شود.

مهاجرت استارت‌آپ‌های ایرانی به ترکیه

به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای نوین استارت‌آپی و شرکت‌های دانش بنیانی در کشور با معضلات جدی مانند مهاجرت نیروی انسانی روبه رو شدند. چرا که شرایط اقتصادی نامناسب کشور نیروهای انسانی را برای یافتن آینده بهتر وادار به مهاجرت می‌‌کند.

چندی پیش رصدخانه مهاجرت ایران آمارهایی از مهاجرت استارتاپی‌های ایران به کشور ترکیه منتشر کرد.

 حامد بیدی، کارشناس فناوری به تجارت‌نیوز گفته بود: ترکیه اگرچه با اکوسیستم‌های استارتاپی اروپا فاصله زیادی دارد اما به دلیل وجود مواردی چون توانایی انتقال وجوه و برقراری ارتباطات بین‌المللی امکان آن به واسطه تحریم‌ها در ایران وجود ندارد و از طرفی اوضاع پایدار شرایط اینترنت، مهاجرت به این کشور منطقی به نظر می‌آید.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما