اتحاد نگران کننده خودروسازان به دنبال کاهش قیمت خودرو

اقتصاد 100- مدیرعامل ایران خودرو گفت: اتحاد راهبردی دو خودورساز بزرگ کشور به کاهش هزینه‌های تولید خودرو در کشور منجر می‌شود.

اتحاد نگران کننده خودروسازان به دنبال کاهش قیمت خودرو

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 از صدا و سیما، مهدی خطیبی گفت: ساختار قیمت تمام شده شامل هزینه‌های متغیر و سربار می‌شود، اتحاد راهبردی اولین کاری که به صورت مستقیم انجام می‌دهد این است که هزینه‌های سربار را سرشکن می‌کند بنابر این منتهی به کاهش هزینه می‌شود.

خطیبی افزود: در بخش هزینه‌های متغیر آنجایی که هزینه‌ها به تعداد تولید و تعداد تولید قطعه برمی گردد به خاطر این که انباشت تقاضا و سفارش صورت می‌گیرد، در آنجا هم قدرت چانه زنی دو خودروساز برای تأمین بهتر و کم هزینه‌تر مواد اولیه محقق می‌شود. بنابر این آنچه که خروجی این اتحاد راهبردی در بخش قوای محرکه و تأمین مشترک قطعات است خروجی اش حتماً کاهش هزینه خواهد بود.

خطیبی ادامه داد: به جای این که در گروه ایران خودرو و سایپا رقابت منفی شکل بگیرد و هدررفت منابع و امکانات صورت بگیرد هر دو خودرو ساز به نتیجه قطعی رسیدند که با اتحاد راهبردی بتوانند از ظرفیت‌ها و امکانات همدیگر استفاده کنند. در این راستا کمیته مشترکی شکل گرفت که در ذیل اتحاد راهبردی گروه ایران خودرو و سایپا یکسری رؤوس برنامه و سیاست اجرایی تعریف شد. یکی از آن موارد استفاده هر دو خودرو ساز از ظرفیت‌های خدمات پس از فروش همدیگر است. 

وی ادامه داد: آنچه که امروز شاهد هستیم در حقیقت اقدام مؤثر و اولین گام محکم در این خصوص است. امروز شاهدیم در مکانی که متعلق به گروه سایپا است خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو هم آنجا راه اندازی شده و قرار است که ان شاءالله در نوبت بعدی در تعمیرگاه مرکزی ایران خودرو شاهد این اتفاق باشیم و ما آنجا پذیرای گروه سایپا خواهیم بود.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما