اتحاد نگران کننده خودروسازان به دنبال کاهش قیمت خودرو
اقتصاد 100- مدیرعامل ایران خودرو گفت: اتحاد راهبردی دو خودورساز بزرگ کشور به کاهش هزینههای تولید خودرو در کشور منجر میشود.
به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 از صدا و سیما، مهدی خطیبی گفت: ساختار قیمت تمام شده شامل هزینههای متغیر و سربار میشود، اتحاد راهبردی اولین کاری که به صورت مستقیم انجام میدهد این است که هزینههای سربار را سرشکن میکند بنابر این منتهی به کاهش هزینه میشود.
خطیبی افزود: در بخش هزینههای متغیر آنجایی که هزینهها به تعداد تولید و تعداد تولید قطعه برمی گردد به خاطر این که انباشت تقاضا و سفارش صورت میگیرد، در آنجا هم قدرت چانه زنی دو خودروساز برای تأمین بهتر و کم هزینهتر مواد اولیه محقق میشود. بنابر این آنچه که خروجی این اتحاد راهبردی در بخش قوای محرکه و تأمین مشترک قطعات است خروجی اش حتماً کاهش هزینه خواهد بود.
خطیبی ادامه داد: به جای این که در گروه ایران خودرو و سایپا رقابت منفی شکل بگیرد و هدررفت منابع و امکانات صورت بگیرد هر دو خودرو ساز به نتیجه قطعی رسیدند که با اتحاد راهبردی بتوانند از ظرفیتها و امکانات همدیگر استفاده کنند. در این راستا کمیته مشترکی شکل گرفت که در ذیل اتحاد راهبردی گروه ایران خودرو و سایپا یکسری رؤوس برنامه و سیاست اجرایی تعریف شد. یکی از آن موارد استفاده هر دو خودرو ساز از ظرفیتهای خدمات پس از فروش همدیگر است.
وی ادامه داد: آنچه که امروز شاهد هستیم در حقیقت اقدام مؤثر و اولین گام محکم در این خصوص است. امروز شاهدیم در مکانی که متعلق به گروه سایپا است خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو هم آنجا راه اندازی شده و قرار است که ان شاءالله در نوبت بعدی در تعمیرگاه مرکزی ایران خودرو شاهد این اتفاق باشیم و ما آنجا پذیرای گروه سایپا خواهیم بود.
انتهای پیام/
ارسال نظر