مقصر گران فروشی بلیت هواپیما انسان نیست ؟!
اقتصاد ۱۰۰ - صدیق نیا گفت: عمده گران فروشی های بلیت هواپیمادر ایام نوروز توسط ربات های غیر مجازی بود که با شرکت های هواپیمایی در ارتباط بودند.
صدیق نیا سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی گفت: نظارت و مشاهدات میدانی در پایش نرخ بلیت هواپیما حاکی از آن است که عمده گران فروشی در بلیت هواپیما مربوط به مجاری و کانال های غیر رسمی و فروش الکترونیکی است و به طور معمول این سایت ها از سازمان هواپیمای کشور مجوز ارائه خدمات به صورت الکترونیکی را نداشتند.
به گفته سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی دو مجوز به دفاتر خدمات مسافرتی ارائه می کند که یک مجوز مربوط به ارائه خدمات حضوری است و مجوز دیگر مربوط به ارائه خدمات الکترونیکی است.
او می گوید: اتفاقی که امسال افتاد به واسطه کنترل نرخ و نظارت ها ،گران فروشی بلیت از کانال رسمی به کانال های غیر رسمی و بدون مجوز هدایت شد وعمده تخلف ها از سوی سایت هایی بود که از سازمان هواپیمایی مجوز نداشتند و از طریق یک ربات به ما اتصال پیدا می کردند .
صدیق نیا گفت: هر زمانی که تخلفی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و یا شرکت های هواپیمایی رخ می دهد مسئولیت آن بر عهده ایرلاین ها است چراکه باید شرکت های هواپیمایی نظارت خود را بر کانال های فروش بلیت افزایش دهند.
ارسال نظر