ابرخودرو LB744؛ قویترین خودروی جادهای در تاریخ ۶۰ ساله لامبورگینی
ابرخودروی LB744 با موتور V12 سبکتر و با سه موتور الکتریکی تبدیل به قدرتمندترین خودرو لامبورگینی میشود.
گزارش اقتصاد۱۰۰ به نقل از برنا، این ابرخودروی جدید لامبورگینی با کد LB744 قدرت 1000 اسب بخاری را از یک پیشرانه هیبریدی پلاگین پیشرفته تولید می کند که ترکیبی از یک موتور V-12 جدید توسعه یافته، یک گیربکس جدید 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سه موتور الکتریکی است.
توان خروجی از این پیشرانههای، خودرو LB744 را به قویترین خودروی جادهای در تاریخ 60 ساله لامبورگینی تبدیل میکند و چیدمان موتورها (دو موتور در جلو و یک موتور با گیربکس تعبیهشده در عقب) به این معنی است قدرت موتورهای برقی به چهار چرخ این خودرو منتقل می شود.
همچنین به دلیل حذف محور سیستم انتقال قدرت برای چرخ های جلو و استفاده از دو موتور الکتریکی مهندسان لامبورگینی توانستند از این فضا برای ذخیره سازی باتری لیتیوم یونی 3.8 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.
به گفته لامبورگینی، تنظیمات ترکیبی نه تنها قدرت بیشتری را ارائه می دهد، بلکه حدود 30 درصد کمتر از Aventador Ultimae، نسخه نهایی آونتادور، انتشار CO2 کمتری دارد. این اقدام لامبورگینی باعث میشود خرسهای قطبی کمتر گرمایش زمین را حس کنند.
موتور V-12 در لامبورگینی LB744، که با کد L545 شناخته می شود، با حجم 6.5 لیتری آونتادور مطابقت دارد، اما از یک طراحی کاملاً جدید بهره میبرد و سومین موتور V-12 طراحی شده در تاریخ لامبورگینی است و وزن آن تقریباً 218 کیلوگرم است که 17 کیلوگرم از موتور آونتادور سبکتر خواهد بود.
موتور V-12 جدید لامبورگینی یک شاهکار به تمام معناست که می تواند حداکثر 813 اسب بخار در 9250 دور در دقیقه تولید کند و گشتاور 535 پوند بر فوت را در 6750 دور در دقیقه تولید می کند. نسبت تراکم بالاتر (اکنون 12.6:1 در مقایسه با 11.8:1 در آونتادور) و جریان هوای بهبود یافته در سیستم های ورودی و اگزوز به افزایش قدرت این پیشرانه 12 سیلندر کمک کرده است.
در بخش موتور الکتریکی، یک جفت موتور الکتریکی خنکشده با روغن در جلو، هر کدام حداکثر 148 اسب بخار قدرت تولید میکنند و همچنین بازیابی انرژی در هنگام ترمز را برای خودرو فراهم میکنند.
موتور سوم که 148 اسب بخار قدرت دارد، با گیربکس یکپارچه شده است و می تواند نیروی مورد نیاز چرخ های عقب را تحت شرایط خاصی تامین کند که یکی از آنها حالت تمام چرخ متحرک الکتریکی است. در این حالت، خودرو در حالت دیفرانسیل جلو کار می کند اما در صورت لزوم می تواند موتور عقب را برای تمام چرخ متحرک فعال کند. موتور سوم نیز انرژی را بازیابی می کند و همچنین به عنوان استارت موتور عمل می کند.
ارسال نظر