خبرها از تأخیر در برگزاری الکامپ حکایت دارند؛

خسارت قطعی اینترنت به الکامپ رسید

اقتصاد 100- نمایشگاه الکامپ به دلیل ایجاد محدودیت‌های گسترده اینترنت در یک ماه گذشته و نارضایتی شرکت‌کنندگان از شرایط حال کشور، به نظر می‌رسد که بار دیگر به تعویق افتاده است.

خسارت قطعی اینترنت به الکامپ رسید

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، خسارت قطعی اینترنت به نمایشگاه الکامپ هم رسید. چرا که برخی منابع آگاه در نصر تهران از ابهام در برگزاری نمایشگاه الکامپ خبر می‌دهند. شنیده می‌شود برخی شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌ها و شرایط اینترنت تمایلی به حضور در الکامپ ندارد و برخی نیز انصراف داده‌اند.

«حسین اسلامی»، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از دو هفته‌ پیش در حال بررسی برگزاری یا عدم برگزاری الکامپ است. او همچنین انصراف تعدادی از شرکت‌ها در هفته گذشته را تایید کرد.

اینطور که پیداست بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ایران برای چندمین بار با تاخیر مواجه شده است. در حالی که دفعات پیش دلایلی از جمله شیوع ویروس کرونا و همزمانی با دهه اول ماه این نمایشگاه به تعویق افتاد. این بار اما به نظر می‌رسد که قطعی گسترده اینترنت در یک ماه اخیر که موجب خسارت‌های فراوانی به حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای آنلاین شد، دلیل نداشتن رغبت و عدم حضور و فعالان این حوزه  در این نمایشگاه است.

همچنین، پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که هنوز مشخص نیست چند شرکت از حضور در الکامپ که قرار بود ۱۹ آبان برگزار شود انصراف داده‌اند. موج‌های کرونا و قرمز شدن تهران قبلا چند بار باعث لغو برگزاری الکامپ شده بود. با این حال شنیده‌هایی نیز وجود دارد که علی‌رغم انصراف تعدادی از شرکت‌ها، دولت به برگزاری نمایشگاه الکامپ اصرار دارد.

چرا نمایشگاه الکامپ مهم است؟

از آنجایی که نمایشگاه الکامپ، بین‌المللی است، می‌تواند به توسعه صنعت دیجیتال و تجارت‌الکترونیک کمک فراوانی به این حوزه در کشور کند. نمایشگاه الکامپ می‌تواند برای فریلنسرها (افرادی که به صورت شخصی و دور کاری پروژه‌های کارفرمایان را انجام می دهند) یک بنگاه کاریابی محسوب شود، تا بتوانند با کارفرمایان وارد مذاکره شوند و برای خود ایجاد اشتغال کنند.

همچنین، نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک اهدافی مانند فراهم کردن ارتباط با بخش‌های مختلف برای همکاری با همدیگر و رفع نیازهای جامعه را برعهده دارد و هدف اصلی آن عرضه رقابت پذیری ایران در بازار جهانی و توسعه پتانسیل‌های بین المللی بازرگانی ایران می باشد که این هدف تنها با رقابت بین المللی، و استفاده از تکنولوژی‌های جدید امکان پذیر است.

تاریخچه الکامپ

الکامپ، در سال ۱۳۶۹ با نام نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات در یک چادر بادی برگزار شد. وبعد از گذشت یک دهه، به تدریج مخابرات از نمایشگاه الکامپ جدا شد و نمایشگاهی مستقل با نام تلکام برگزار کرد و همچنین برق هم به صورت جدا نمایشگاه مخصوص به خود را برگزار کرد. و تنها در این نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک باقی ماندند.

به همین دلیل نمایشگاه بعد از جدایی برق و مخابرات، با نام نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک و نام اختصاصی الکامپ برگزار شد. و برگزار کننده آن تا سال ۱۳۷۹ شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بود و بعد از آن با مشارکت بخش خصوصی، چند سال برگزاری آن به بخش خصوصی داده شد و الان پنجمین سال است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

مسئولان ذکر کرده‌اند که تا سال ۱۳۷۹ برگزاری الکامپ هیچ روتین منظمی نداشت، اما بعد از آن هر سال به صورت منظم برگزار شد و در سال ۷۵ رنگ و بوی جدی، به خود گرفت به طوری که این نمایشگاه با حضور ۳۹۲ شرکت کننده که ۳۸ تا از این شرکت کننده‌ها خارجی‌ها تشکیل داده بودند در وسعتی معادل ۲۰ هزار و ۹۲۵ متر مربع برگزار شد و در یک سال بعد، یعنی در سال ۱۳۸۰ تعداد شرکت کننده‌های خارجی افزایش پیدا کرد که از ۴۰۰ شرکت‌کننده، ۸۰ تا را خارجی‌ها تشکیل دادند.

به این ترتیب این نمایشگاه به صورت منظم برگزار شد تا اینکه، در سال ۱۳۸۹ به دلیل وسعت بسیار بالای آن و افزایش تعداد شرکت کننده‌ها این نمایشگاه بعد از نمایشگاه صنعت تهران، نفت و گاز، فرش چهارمین نمایشگاه بزرگ ایران شناخته شد.

انتهای پیام

منبع: تجارت نیوز 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما