به دنبال محدودیت و اختلال در اینترنت رخ داد؛

کاهش 53 درصدی تبلیغات آنلاین

اقتصاد 100- به دلیل بی اعتمادی کسب‌وکارها به فضای اینترنت در هفته‌های اخیر، تعداد تبلیغ دهنده‌ها ۳۱ درصد و تعداد کمپین‌های تبلیغاتی ۵۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش 53 درصدی تبلیغات آنلاین

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100، آسیب‌های قطعی اینترنت در یک ماه اخیر گریبان‌گیر حوزه تبلغات آنلاین نیز شده‌ است، چرا که براساس گزارش تپسل که استارتاپی فعال در حوزه تبلیغات آنلاین است، ۵۳ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی و ۴۰ درصد از کل بازدیدهای تبلیغات در وبسایت‌های بزرگ و کوچک در زمان اختلال اینترنت کاهش یافته‌ است.

مشکل ۷۰ درصدی کاربران برای دسترسی به اینترنت

این گزارش با اشاره به اینکه مساله اینترنت غیرمعمولی دیگر مسئله سرعت و ضریب نفوذ و آمارهای جذاب و مقایسه‌ای با سایر نقاط جهان نیست، اعلام کرده روزمره نزدیک به ۷۰ درصد کاربران اینترنت در ایران با جریان مشکلات اینترنت مواجه هستند که عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و ۱۰ میلیون نفر به کمک شبکه‌های اجتماعی ارتزاق می‌کنند.

کاهش ۵۳ درصدی کمپین‌های تبلیغات آنلاین

گزارش استارتاپ تپسل به کاهش ۵۳ درصدی تبلیغات کمپین‌های تبلیغاتی در زمان اختلالات و قطعی اینترنت در مهر ماه اشاره و تاکید کرده که تعداد تبلیغ‌دهندگان در همین بازه زمانی ۳۱ درصد کاهش داشته است. بر اساس این آمار در یک ماه گذشته و با شروع قطع و اختلالات اینترنت در ایران، بیش از نیمی از کمپین‌های تبلیغاتی فعال در تپسل و مدیااد متوقف شده‌اند.

تپسل با بیان اینکه شاید برای خیلی از مسئولین این یک ریزش ۵۰ درصدی ساده باشد، اعلام کرده اما فارغ از اثرات مخربی که این ریزش معنادار بر مجموعه تپسل و نزدیک به ۱۴۰ هزار ناشری که با آنها همکاری می‌کنیم می‌گذارد، یک اثر مخرب دیگری نیز دارد و آن بی اعتمادی برندها و تبلیغ دهندگان به بستر دیجیتال برای ارائه و انتشار تبلیغاتشان است.

تپسل در این بخش از گزارش خود به زمان و هزینه‌ای که در این مدت برای اعتبار سازی صرف شده اشاره کرده و با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فنی، به اهمیت ایجاد اعتماد برای برندها در راستای استفاده از این خدمات و تلاش‌ها برای ایجاد نشان دادن اهمیت مزایای تبلیغات دیجیتال اشاره کرده است.

تپسل از سویی دیگر در ادامه تحلیل خود درباره اختلال پیش آمد به تبلیغات محیطی و رادیو تلویزیون اشاره کرده است: «اگر هر روز، از ساعت ۱۶ تا ۲۴ تمام فضای تبلیغاتی صدا و سیما بسته شود و بصورت همزمان در همین ساعت‌ها بیلبوردهای سطح شهر نیز نابود شود. در این شرایط چه کسب‌وکاری می‌تواند به این سبک از تبلیغ اعتماد کند؟!»

بر اساس توضیحات تپسل در گزارش «برای یک اینترنت معمولی» آنچه شاهدش هستیم همین بی اعتمادی برند‌ها به بستر دیجیتال است. این گزارش تاکید کرده که اقتصاد دیجیتال ۶ درصد GDP کشور بود اما حالا همین شش درصد هم نیاز به بازآفرینی جدی دارد تا دوباره به حالت قبلی بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

 

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما