بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟

اقتصاد ۱۰۰- افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر و عدم تطابق قیمت خودرو با درآمد خانوار منجر به افزایش سطح تقاضا برای خرید قسطی خودرو شده است و بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟

بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟

بهترین روزش برای خرید قسطی خودرو چیست؟» این سوالی است که شاید بسیاری از متقاضیان خرید خودرو این روزها با آن مواجه شده باشند. همزمان با خیزش قیمت دلار در سال 97  و افزایش نرخ‌ها در تمامی بازارها، قیمت خودرو هم ترمز برید و به یکباره پراید 17میلیونی از مرز 40 میلیون تومان گذشت. روند افزایش قیمت خودرو در تمامی این مدت ادامه داشت و در  نیمه دوم سال 1401 یک رکورد تاریخی برجای گذاشت و بسیاری از خودروهای داخلی علاوه بر رشد قیمت بیش از 100درصدی در بازار نایاب شدند، این اختلاف قیمت خودرو با میزان درآمدخانوار باعث افزایش سطح تقاضا برای خرید اقساطی خودرو شد.

این گزارش تلاش می‌کند تا به متقاضیان نشان دهد که بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟برای یافتن بهترین روش برای خرید قسطی خودرو در گام اول باید روش‌های خرید قسطی خودرو بررسی شود.

از ابتدای سال1403  نمایندگی‌های خودروسازان داخلی و مونتاژکاران شرایط خرید قسطی خودرو را به متقاضیان اعلام کرده‌اند، حال مشتریان باید بر اساس بودجه، شرایط پرداخت و نوع محصول بهترین روش خرید قسطی خودرو را انتخاب کنند. در این میان سهم مونتاژکاران در فروش اقساطی خودرو بیشتر از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا است. به عبارت دیگر شرکت‌های خصوصی در فروش قسطی خودرو از دولتی‌ها سبقت گرفته‌اند.

روش خرید قسطی خودرو از شرکت‌های خصوصی : برای خرید خودرو از شرکت‌های خصوصی  باید در گام اول متقاضیان تعیین کنند که به دنبال خرید خودروی صفر هستند، یا خودروی کارکرده. با این حال متقاضی باید خودروی مدنظر خود را تعیین کرده، سپس حداقل 50درصد از قیمت روز خودرو را به عنوان پیش پرداخت، بپردازد. 50درصد باقی مانده قیمت خودرو به عنوان تسهیلات خرید به مشتریان اعطا می‌شود. اقساط هم بر اساس توان مالی مشتریان بین 6ماه تا 3سال در نظر گرفته شده است. با بررسی شرایط فروش قسطی در شرکت‌های خصوصی باید شرایط هر شرکت را تک تک بررسی کرده و ببنیم که بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟

البته شرایط بیشتر شرکت‌های خصوصی برای فروش اقساطی خودرو مشابه به هم است و دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور بیشترین سهم را در فروش اقساطی دارند که با بررسی شرایط فروش آنها می‌تواند بهترین روش برای خرید قسطی خودرو از شرکت‌های خصوصی را یافت.

روش خرید قسطی خودرو از نمایندگی‌های شرکت‌های دولتی : در سال 1403  نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های دولتی پس از مدت طولانی اقدام به فروش اقساطی خودرو کرده‌اند. نمایندگی‌های ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز داخلی در فروردین 1403 طرح فروش اقساطی خودرو را آغاز کردند. حالا باید دید که بهترین روش برای خرید قسطی خودرو در این شرکت چیست؟

تمامی محصولات ایران خودرو در نمایندگی‌ها به صورت اقساطی و با اقساط 6تا12ماهه با پرداخت 50درصد مبلغ به عنوان پیش خرید قابل خرید است. مقاضیان می‌توانند در طرح‌های فروش ویژه نمایندگی‌ها انواع محصولات ایران خودرو را با شرایط اعلامی خریداری کنند، اما اینکه بهترین روش خرید قسطی خودرو، خریداری از بخش خصوصی و یا دولتی کدام است، بستگی به میزان سرمایه اولیه و شرایط پرداخت اقساط دارد.  

منبع: اکو نگار

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما