اقتصاد 100 تاثیر قطعی اینترنت بر اشتغال را بررسی کرد؛

به تعداد بیکاران ایران اضافه شد/ آسیب صنایع از قطعی و فیلترینگ اینترنت

اقتصاد 100- یک کارشناس حوزه کار معتقد است؛ ادامه سیاست قطعی اینترنت و فیلتر شدن شبکه های مجازی، تعطیلی بیش از صدها شغل در این فضا را به همراه دارد که در نهایت مردم نسبت به قبل بیکارتر می شوند.

به تعداد بیکاران ایران اضافه شد/ آسیب صنایع از قطعی و فیلترینگ اینترنت

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100؛ قطع اینترنت، تولید در نیمی از بخش‌های اقتصاد ایران را محدود می‌کند؛ به‌طوری‌که نرخ رشد اقتصادی به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

همزمان با قطعی اینترنت و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی، تاثیر آن بر کسب‌وکار و مورد انتقاد کارشناسان و فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته است. به اعتقاد آنان، اینترنت زیرساخت توسعه است و قطعی آن سرمایه‌گذاری‌‌‌‌‌‌ها را کاهش داده و مانع از ورود صنایع مختلف در مسیر هوشمندسازی می‌شود.

در این راستا، حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس حوزه کار در گفتگو با اقتصاد100 گفت: ادامه سیاست های دولت در قطعی اینترنت و فیلتر شدن شبکه‌های مجازی علاوه بر تعطیلی کسب و کارهای نوین، تعطیلی سایر بخش‌های صنعتی را در پی خواهد داشت.

به گفته حاج اسماعیلی؛ قطع اینترنت موجب خواهد شد تا محصول در جریان ساخت و تولید دچار مشکل شود و صنعت را از این ناحیه تحت فشار قرار دهد و در نهایت نیروی کار در این بخش ها آسیب ببینند و  شاغلین در واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری با پدیده بیکاری مواجه شوند.

وی گفت: حضور کسب‌‌‌‌‌‌وکارها در شبکه‌‌‌‌‌‌های اجتماعی بسیار گسترش پیدا کرده و با استقبال خوبی مواجه شده است؛ اما متاسفانه قطعی اینترنت و فیلتر‌شدن پلتفرم‌‌‌‌‌‌ها که در ایران کاربرهای میلیونی دارد، موجب‌شده تا فعالیت آنها مختل یا متوقف شود که تبعات اقتصادی زیادی به همراه بیکاری بخش زیادی از فعالان این عرصه را در پی خواهد داشت.

 بیش از صدها شغل در فضای مجازی فعال هستند؛ اما با مسدود شدن شبکه های مجازی فعالیت این رسته از کسب و کارها تاکنون چیزی بین 250 هزار تا 350 هزار شغل از گردونه فعالیت خارج شده است.

موج جدید افراد جویای کار با قطعی اینترنت

به گفته حاج اسماعیلی؛ چند سالی است که فعالیت بخش تولید و خدمات در فضای مجازی به سرعت در حال شکل گیری است و هزاران شغل به واسطه چنین فضایی فعال شده که قطعاً ظرفیت افزایش شغل در این بستر وجود دارد.

این کارشناس حوزه کار با تأکید بر اینکه دولت به جای استفاده از پتانسیل فضای مجازی در رونق کسب و کارها بدنبال فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی در این فضا است، گفت: برای دستیابی به  اشتغالزایی باید از فرصت ها به درستی استفاده شود نه اینکه با محدودسازی سیل بیکاری در جامعه را افزایش دهند.

وی تصریح داشت: امروز مسئله افزایش نرخ اشتغال یک موضوع کاملاً مهم است؛ چراکه موج جدید افراد جویای کار وارد بازار شده اند و اگر شرایط اشتغال برای این افراد فراهم نشود نرخ بیکاری در کشور بشدت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما