لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی تصویب شد.

کولبری رسمی ! / مجوزی برای واردات کالای بدون پشتوانه

اقتصاد 100- براساس لایحه دوفوریتی دولت، به مرزنشینان به صورت رسمی مجوز ورود به عرصه تجارت را پیدا کردند. اما آیا این مجوز منجر به شفافیت واردات کالا و کاهش قاچاق می‌شود یا نتیجه عکس خواهد داشت؟

کولبری رسمی ! / مجوزی برای واردات کالای بدون پشتوانه

به گزارش خبرنگار کسب و کار اقتصاد 100؛ لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی به منظور تامین معیشت مرزنشینان، کوله‌بران و ملوانان تصویب شد. در این لایحه پیش بینی شده مرزنشینان تا سقف ۱۰ درصد حجم واردات سال قبل، بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیات می‌توانند واردات داشته باشند.

براساس لایحه ساماندهی تجارت مرزی محدوده جغرافیایی اجرای این قانون شامل مناطق مرزی مشمول در استان های «آذربایجان غربی»، «کردستان»، «کرمانشاه»، «خوزستان»، «بوشهر»، «هرمزگان» و «سیستان و بلوچستان» می شود.  

به موجب لایحه مذکور، به منظور تقویت و رونق اقتصاد مناطق مرزی، ایجاد شفافیت و رصدپذیر کردن واردات، توزیع و عرضه کالاهای مبادله مرزنشینی، تقویت معیشت مرزنشینان و کاهش مبادلات غیررسمی در مرزهای زمینی و آبی، واردات کالا از طریق شناورهای سنتی و فلزی با ساختار لنج با ظرفیت ناخالص کمتر از ۵۰۰ تن، ملوانی (ته‌لنجی) و فعالان مرتبط با مبادلات مرزی (کولبران) به مدت ۵ سال مطابق با ترتیبات این قانون مجاز و پس از آن کالاهای وارداتی به استثنای میزان مورد نیاز مرزنشینان و اصناف مستقر در مناطق مرزی، تابع قوانین و مقررات تجارت خارجی است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری در مورد موافقت دولت با لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با اشاره به مصوبات هیات دولت گفت: پیرو مصوبات سفرهای استانی و وعده‌های رئیس جمهور در خصوص ساماندهی فعالیت کولبران و ملوانان، دولت در راستای تقویت اقتصاد مرز، تامین معیشت مرزنشینان، مدیریت واردات کالا، کاهش قاچاق کالا و ارز، رونق گردشگری مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با پیشنهاد لایحه دو فوریتی «ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان» موافقت کرد.

او افزود: براساس این لایحه و به منظور تقویت و رونق اقتصاد مناطق مرزی، ایجاد شفافیت و رصدپذیر کردن واردات، توزیع و عرضه کالاهای مبادله مرزنشینی، تقویت معیشت مرزنشینان و کاهش مبادلات غیررسمی در مرزهای زمینی و آبی، واردات کالا از طریق شناورهای سنتی و فلزی با ساختار لنج با ظرفیت ناخالص کمتر از ۵۰۰ تن، ملوانی (ته لنجی) و فعالان مرتبط با مبادلات مرزی (کولبران) به مدت ۵ سال مطابق با ترتیبات این قانون مجاز و پس از آن کالاهای وارداتی به استثنای میزان مورد نیاز مرزنشینان و اصناف مستقر در مناطق مرزی، تابع قوانین و مقررات تجارت خارجی است.

به گفته سخنگوی دولت، محدوده جغرافیایی اجرای این قانون شامل مناطق مرزی مشمول در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به موجب آیین نامه های هیئت وزیران تعیین می شود.

او گفت: سقف و ارزش کل واردات کالا از طریق رویه های فوق الذکر، به میزان حداکثر ۱۰ درصد حجم واردات سال قبل تعیین و انجام آن منوط به ثبت آماری در سامانه جامع تجارت، اخذ شناسه کالا و رهگیری، ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و تعیین منشاء ارز کالاهای وارداتی است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما